Annons:
Etikettappar
Läst 27529 ggr
kissidor
4/8/13, 11:07 PM

Inga undertexter vid AirPlay från iPad :(

Morr, nu är jag sur :(. försökte kasta upp en tv-serie från viaplay på tv:n ikväll efter som CSI-säsongen tydligen är slut. undertexterna kom inte med, vilket inte guben accepterade. gick in på inställningar i viaplay och såg att pga tekniska begränsningar så överförs inte undertexterna. så hur vanligt är det här? jag trodde AirPlay var klockrent i alla lägen. alla play-appar stöder det ju inte överhuvudtaget heller har jag märkt, men finns det nån som gör det OCH får med undertexterna? eller ska man behöva hålla sig till "ful-tv" (swefilmer.com och liknande)?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
4/9/13, 10:26 AM
#1

hmmm, i själva appen stod det att det var pga "tekniska begränsningar", men i appstore står det att det är av rättighetsskäl - vilket av det tror ni stämmer?.

det är ju förståeligare om det av rättighetsskäl inte går att skicka upp det med airplay alls som det står för vissa program eller i sin helhet för vissa av play-apparna. men att man får skicka upp bild och ljud men inte undertexterna - hur tänkte ni nu (om detta stämmer) är det enda jag kan säga Funderar

aja, det blir till att testa en back-to-basics lösning då - hdmi-kabel helt enkelt

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
4/9/13, 10:40 AM
#2

Ja, jag läste på en sida om detta och det sistnämnda var som togs upp som orsak till varför undertexter inte kommer med men jag kan bara hålla med dig att det är urdumt! 

Jag använder inte AirPlay utan kör streamat från min stationära till iPad om jag måste använda den istället för TVn.

kissidor
4/9/13, 10:57 AM
#3

jag tittar iofs gärna på de program jag själv vill se direkt på iPaden, tycker det är jättebekvämt. men nu skulle vi ju se på samma program var det tänkt. (köpte alltså en äppel-tv samtidigt som iPaden - det skrev jag inte att det var via den jag försökte skicka upp det från iPaden till tv:n, men det förstod ni väl kanske ändå Glad.)

det skulle ju kunna vara något tekniskt också, och då funkar väl "ful-tv" i alla väder för att där är texterna inbrända antar jag. men de undertexterna klarar man sig iofs ofta helst utan 🤢 - jag ger mig sjutton på att de på allvar faktiskt har använt google translate i flera av fallen 😮!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: