Annons:
Etikettnyheter
Läst 1731 ggr
kissidor
9/22/14, 8:12 PM

Rykten om nästa iPad?

jag har ju googlat lite, men jag vet inte var man hittar de trovärdigaste ryktena om apple-produkter. så vad tror ni, presentation/lansering? specs? kommer det en 12-tummare (hoppas 🤓!)? nån annan riktigt maffig nyhet 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
9/22/14, 9:43 PM
#1

Det är väldigt tyst just nu men jag tror de flesta har fullt upp med iOS 8 och iPhone 6/6+. Om knapp en månad så gäller det Yosemite men runt det kommer det säkerligen blossa upp rykten om nya iPad. Jag tror dock på större iPad som du! :)

kissidor
9/22/14, 10:51 PM
#2

ja det vore smutt 🙂! risken är väl att den kommer att kosta som en riktigt vass laptop i såfall, så jag vet inte hur mycket leksaker man ska unna sig egentligen 🤔. jag har en samsung note pro 12.2, men jag är inte riktigt nöjd med batteritiden eller skärmen på den jämfört med mina iPads - men det är en underbar storlek på en surfplatta ska jag säga dig 👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
9/23/14, 5:56 AM
#3

Ja, jag vet inte om jag ska köpa mig en större surfplatta. Det återstår att se för jag är väldigt nöjd med min iPad som jag har idag. Vi får se när den väl kommer för man kan ju alltid ändra på sig.

Ja, det där med skärpa m.m. på en platta eller telefon är oerhört viktigt och där är ju Apple mästare på.

kissidor
9/23/14, 6:57 AM
#4

nä det är inte skärpan, det är färgerna - eller inte alla färger heller, men gult blir inte bra. önskar det var amoled på den som i deras telefoner. men det finns ju enormt bra ips-skärmar också, och ipad tillhör definitivt den skaran.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
9/23/14, 11:21 AM
#5

Oktober säger de hetaste ryktena när det gäller uppdatering av iPad. 21:a kanske. Däremot verkar en större modell inte komma förrän möjligen nästa år.

Jag vill gärna ha en ny iPad mini. Inte för att den jag har är dålig men jag behöver mer utrymme. När jag köpte den var jag inte säker på om den skulle passa mig och mitt sätt att jobba så jag köpte den enklaste. Sen tog den över helt och jag sålde min iPad Air. Då blev 16 gigabyte lite i minsta laget.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
9/23/14, 11:33 AM
#6

oj, jag är tvärtom, jag använder bara min mini i nödfall - dvs när jag inte är hemma och absolut inte orkar släpa med mig nåt större. men funderar då och då på att gå all-in på phablet-telefon istället och skaffa en på över 6" och skippa den lilla plattan helt och hållet. det blir mycket nog ändå att alls släpa på en platta för de relativt sällsynta behoven eftersom jag alltid har med två telefoner. 

en 12-tummare är däremot ett format som funkar suveränt bra som surfplatta för mig. alla är vi olika 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
10/9/14, 10:05 AM
#7

”It's been way too long” - vad sjutton kan de mena med det tro, någon som har några teorier? eller betyder det inte mer än att det var ett år sen den förra? det känns ju som en större innebörd än så antyds i en så kryptisk formulering dock - men VAD isf?

är ganska rejält nyfiken, för nu måste jag verkligen ha en ny tiotummare då det nu är ett befäst faktum att sambon övervunnit sin surfplattefobi och tagit min iPad 4 i beslag. minin är på tok för liten för min smak att köra som "daily driver", och 12-tummaren kunde ha räckt till OM den hade haft lite anständigare batteritid, nu känner man sig lite som wallhugger med den - vilket funkar ibland och ibland inte. så det finns ett hål att fylla här för en bra surfplatta på 10 tum eller större… så fram med den bara 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
10/9/14, 10:40 AM
#8

Det handlar nog om Macarna. Exempelvis Mac mini har inte uppdaterats på väldigt länge.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Johnny
10/9/14, 11:51 AM
#9

Läste på något ställe, minns inte var…😎

På den större iPaden, skulle man kunna köra både Yosemite och iOS8?!

kissidor
10/9/14, 12:16 PM
#10

jaså 😕, ja dem hade ju inte jag i åtanke öht 🤔. johnny tror du inte det rör sig om den 12,x" iPad pro som det ryktats om ska komma först nästa år?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: