Annons:
Etiketttillbehör
Läst 6083 ggr
rebz
1/22/16, 6:01 PM

Apple Pencil

Någon som var snabb och lyckades få tag i en när dem släpptes första gången? Isf vad tycker du om den? Själv är det en enda lååååååååång väntan här hemma! Beställde i början av januari med leverans någon gång mellan 9-15 februari. Bara hoppas de får in dem tidigare än väntat så man inte behöver vänta ända tills mitten av februari och för Guds skull inte längre än så!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Annons:
Niklas
1/22/16, 6:20 PM
#1

De håller säkert tiden.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
1/23/16, 12:02 PM
#2

ser att den finns att köpa över disk i apple store iaf. teoretiskt skulle jag kunna hämta en i täby centrum, dit har jag inte så värst långt - men jag hatar verkligen täby centrum - det är på tok för stort för mig och jag kommer alltid vilse. först åker jag fel med bilen x antal varv innan jag hittar till garaget ens, sen går jag helt fel från garaget och lyckas inte ta mig till rätt våning ens, och sen hittar jag inte tillbaks till bilen efteråt. nej gärna vill jag inte ha den 🤪. 

är lite sugen förvisso, men är fortfarande irriterad på att det inte finns nåt fäste för den. har letat fodral med fäste men inte hittat nåt än som verkar riktigt bra. man får väl göra nån ful-lösning och limma fast kardborrband på den eller nåt antar jag 🤔, för annars lär det ju gå betydligt fortare att bli av med pennan än att få den 😕.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
1/23/16, 3:29 PM
#3

#2: Beroende på vad du har för krav i övrigt på iPad Pro-skyddet: iPad Pro Case - MoKo Slim-Fit Multi-angle Folio Cover with Auto Wake / Sleep for Apple iPad Pro 12.9 Inch iOS 9 2015 Release Tablet, BLACK https://www.amazon.co.uk/dp/B00U8LH1T4/ref=cm_sw_r_cp_awd_Z34Owb2KF082C


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
1/23/16, 4:19 PM
#4

Nåt ditåt, fast helst med auto wake/sleep också 🙂. Har iofs hittat ett par som verkar bra, men de var i äkta läder och jag vet inte riktigt om jag vill köpa saker gjorda av döda djurs skinn längre - har börjat bli lite fundersam på den punkten på gamla dar 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
1/23/16, 8:05 PM
#5

#4: Det står ju att den har auto wake/sleep. Duger inte det? :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
1/23/16, 9:33 PM
#6

Men ååååhhhh,  jag läste inte själva rubriken utan beskrivningen och där stod det inte 😓😞!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
rebz
1/24/16, 5:23 AM
#7

#2 Åh jag vet. Hade önskat att man bodde närmre Stockholm, då hade jag åkt och köpt en direkt. Men får snällt vänta….. #3 Den där såg ju väldigt bra ut. Det fodral jag har nu gillar jag inte riktigt…. Men är sisådär med att beställa utanför Sverige. Senast jag gjorde det kom det extra tullavgifter osv…..

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

kissidor
1/24/16, 7:16 AM
#8

fast det blir ju ingen tull och moms från england heller 🙂! eller noga räknat så betalar du deras moms när det är inom eu, och den är redan inräknad i priset som står

Värd på Mobiltelefoner och Android

rebz
1/24/16, 3:14 PM
#9

#8 Sant :). Jag har dock beställt en väska från Applestore där det bland annat finns ett pennfack. Ska jag iväg någonstans som tex skolan så åker paddan ned i väskan och pennan i pennfacket. Hemma är det för mig lätt att ha koll på pennan så där lär den inte slarvas bort :). Så blir inget nytt fodral till min padda iaf.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

kissidor
1/24/16, 4:30 PM
#10

haha, jag skulle nog ha lättare att hålla reda på pennan var som helst utom hemma 😃, vi är tre svin som bor här rent ut sagt, och om en av oss till äventyrs håller lite ordning nån gång så är det snart kompenserat av de andra två 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

rebz
1/24/16, 5:17 PM
#11

#10 Hahahahhahaha! Då förstår jag. Såg att de var någon som hade köpt en liten fyrkantig läder-sak med en sådan ögla att fästa pennan i. Den hade någon slags häftande baksida så han satte den helt enkelt på fodralet. Kan se om jag hittar klippet så länkar jag sen. Den lär ju vara billigare att köpa än ett helt nytt fodral, om man nu har ett fodral man gillar men där det inte finns någonstans att sätta pennan.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

rebz
1/24/16, 5:20 PM
#12

Här är videon:

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

kissidor
1/24/16, 5:47 PM
#13

tack för tipset, vore ju klockrent ju om man kunde hitta en sån färdig självhäftande pennögla 👍! men man kanske inet kan köpa den separat utan måste köpa en sån kalender för att få tag i den, men det kan det ju vara värt för att få friheten att välja vilket fodral man vill 🙂. (det var dock en djäkla lång video för att visa den 🤦‍♂️😃!)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
rebz
1/24/16, 5:51 PM
#14

#13 Ellerhur! Kanske något man får kika närmare på var en sådan kan finnas…. Haha sant, har pratar mycket runtomkring och att de finns olika modeller och måste självklart ha en lång överläggning VAR på just det där fodralet det är bäst att sätta den för att den inte ska vara i vägen 😂👌🏼

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

rebz
1/25/16, 1:41 AM
#15

Hittade den där öglan. Var inte så dyr och finns i olika färger: http://rumforpapper.se/leuchtturm-1917-pen-loop.html

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

kissidor
1/25/16, 6:53 AM
#16

åh vad bra 👍! jag lyckades inte hitta den i sverige när jag snabbkollade utan såg bara att den fanns på amazon uk - och det kändes lite onödigt, så tack 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
1/25/16, 6:59 AM
#17

pep dit direkt och tog 10 stycken, lika bra att förse sig ordentligt 🙂. då kanske man borde göra slag i saken på en gång och lägga en beställning på pennan också, kommer väl att kännas lite dumt att jag köpte öglorna annars 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

rebz
1/25/16, 10:49 AM
#18

Ja jag fick googla ett bra tag innan jag hittade namnet o grejer. Gört! Jag har faktiskt avbeställt min och gjort en ny beställning med hämtning i Täby. Kan dock inte ta mig dit förens onsdag. Typiskt att sambon som är den enda med körkort inte slutar 1 Tim tidigare idag….. Så onsdag får de bli…

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

rebz
1/26/16, 11:27 PM
#19

Imorgon klockan 07:30-07:45 går färden äntligen mot Täby centrum! Ca 4,5 timmar tur och retur om de inte är för mycket köer…. Sååååååå taggad :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

kissidor
1/27/16, 6:39 AM
#20

oj jösses, du är verkligen taggad 😃! jag har typ en halvtimme dit från jobbet inkl trafik och jag gitter inte åka dit för att slippa vänta. men som sagt, det har mer med täby centrum i sig än med resan dit att göra, lantisar som jag ska inte vara i så stora centrum 🙂. men nu har jag beställt en i alla fall 👍

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
rebz
1/27/16, 8:57 AM
#21

Hahaha jag är såååååå taggad! Vi är snart halvvägs :). Önskar man hade det lika nära som du. Alla gillar inte stora köpcentrum så förstår hur du tänker, själv ääääälskar jag dem :) haha

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

rebz
1/27/16, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Jag kan säga som så här….-Kissidor, jag förstår varför du ogillar Täby Centrum. Det var ju gigantiskt! Roligt för en som gillar att gå i affärer (jag), men det är absolut inte lätt att hitta alls. Så det var ett stort minus även fast de hade en hel del intressanta butiker. Tror inte det kommer bli något mer besök där i framtiden….. Nu är ääääääntligen pennan min! Hela vägen hem i bilen satt jag och grejade med paddan och pennan så de lite över 2 Tim bilfärd gick på 20min enligt mig :P. Är så sjukt nöjd än så länge. Imorn följer den med till skolan och ska då använda appen Notability då jag tänker anteckna med pennan istället för tangentbordet. Är så nöjd och glad, om några dagar lär jag, med all säkerhet, känna att jag inte kommer klara mig utan den ;)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

adress
1/29/16, 12:46 PM
#23

#22 Återkom gärna med lite mer åsikter om pennan när du testat den några dagar. Fördelar - nackdelar och program som fungerar bra till den. 😇

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

adress
1/29/16, 12:56 PM
#24

Täby Centrum har en app - om det gör det lättare att kolla. Både innan och var man är i centrum. När jag var där i höstas - tog jag bilder under promenaden till AppleStore - så jag skulle hitta tillbaka till bilen…….. Tycker inte heller om Täby Centrum annars. Täby Centrum https://appsto.re/se/vi27z.i

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

rebz
2/5/16, 1:14 AM
#25

Jag fullkomligt älskar pennan! Fördelar med den är i princip allt. Den ligger bra i handen, rätt tyngd i pennan, den laddas superfort, väldigt snabb parkoppling mellan penna och padda, stilren. Nackdelar skulle väl vara att vissa inte gillar att den känns plastig. För min del gillar jag att den är slät. Sen får man ju med extra topp till pennan och en omkopplare så man kan ladda pennan med sladd istället för att plugga in den till paddan. En nackdel där är vart man ska förvara dessa, de är väldigt små så hade gärna sett någon sorts förvaring till dem. Jobbigt när man lagt undan kartong etc och ha dem där i. Jag använder mest apparna Procreate och Notability och de är utan tvekan mina favoriter. Procreate med alla olika pennor, tryckkänslighet, skuggning när man lutar pennan, skapa lager osv. I princip 0 fördröjning mellan penna och appen. Och sen Notability där det är precis som att anteckna med penna och papper och du kan sortera, ändra utseende med rader/rutor/blank sidor, använda överstrykningspenna etc. Har provat att redigera lite i Lightroom och Photoshop med pennan på paddan och det funkar super! Mycket behändigare än att använda fingrarna. Har även börjat använda den med Liquid text. Det är en gratis app som öppnar pdf filer så kan man markera stycken i texten som man antingen kan göra som en överstrykning i olika färger. Eller så in man välja att ta det stycket ur texten och s hamnar det längst ned som i små rutor. Trycker man på dem där nere sen så visar de i texten vart det är taget ifrån. Man kan även trycka ihop sidorna om man tex vill jämföra något på sida 10 med något på sid 40 så man slipper bläddra mellan. Har även testat pennan med uppdateringen av Anteckningar, paper 53 och Adobe sketch. Det är lite lagg mellan penna och app och de funkar bra. Men när det kommer till att rita/skapa/teckna är Procreate mycket bättre i mina ögon. Anteckningar funkar väldigt bra och är användbart men jag föredrar Notability istället. Tänkte kolla närmre på mer målarboksaktiga appar imorgon. Har en som heter Millie Marotta men som jag ännu inte testat.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

kissidor
2/5/16, 6:56 AM
#26

härligt att höra att den funkar så bra och att du är så nöjd, jag fick mail igår att min ska dyka upp i början av nästa vecka 👍. jag kommer inte att ha lika mycket användning av den som du dock, då jag inte gör alla de där sakerna - förstår att du inte klarade att vänta längre på din 😃. men det ska ändå bli spännande att se vad den kan göra 🙂.

#24, haha det säger väl allt - att det finns en app för att man ska hitta där 😃! nej tacka vet jag knivsta centrum, en ica-butik och en korvmoj, resten handlar man på nätet (nåja, lite mer finns det faktiskt - men det är verkligen ingen risk att man går vilse i alla fall 😉)

Värd på Mobiltelefoner och Android

rebz
2/5/16, 10:50 PM
#27

Åh kul att din kommer snart! Något specifikt du tänkt använda den till? Jag hoppas på mer roliga appar just för pennan, men lär väl ta ett tag innan dessa dyker upp…..

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Annons:
kissidor
2/6/16, 11:36 AM
#28

jag vet faktiskt inte riktigt 🙂 - jag har för dålig uppfattning om vad den kan göra. 

men anteckna och kludda lite är ju alltid bra att kunna göra, men sen tänker jag mig att den också helt enkelt ska göra nytta som ett lite mer exakt pekverktyg än mina prinskorvsfingrar i alla möjliga appar. förstår ju att alla appar inte kommer att ha fullt stöd för pennan med dess funktioner, men hoppas den åtminstone funkar att peta med överallt 😃. hade en samsung galaxy note pro 12.2 platta förut (den kom 2013 och ipad pro har rent konceptmässigt väldigt mycket gemensamt med den). tyvärr hade inte samsung lärt sig göra plattor än 2013, så den laggade mig i vissa lägen till vansinne - men pennan älskade jag ❤️, så när jag fick veta om apple pencil så tänkte jag ju direkt att jag skulle skaffa den 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

rebz
2/6/16, 5:24 PM
#29

Okej. Ja jag använder den mycket till att peka med så den funkar ok till det :). Jag kollade på mängder av recensioner på youtube osv, det är alltid ett bra tips så man kan se när andra prövar den. Jag blev dock bara ännu mera sugen på pennan när jag tittade på dem ☺️

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

adress
3/28/16, 7:07 AM
#30

Beställde en Apple Pencil idag från Elgiganten. Dom har lite rabatter nu. 981kr inklusive frakt. För dom som vill ha nya mindre iPad Pro - så kommer Pencil att fungera där också.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

adress
3/29/16, 9:42 PM
#31

Hittade även en pappersaffär på söder i Stockholm som hade dom beskrivna öglorna. Tog en svart och en grå - en till varje fodral. Pennan kommer i morgon med posten. 😎

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

adress
4/3/16, 10:03 PM
#32

Pennan sitter ganska bra fast på Apple original Cover på vänster långsida. Den inbyggda magneten orkar hålla den kvar. Går inte att missa - den bara ligger där. Men skall man bära omkring - är nog en hållare att föredra. Otroligt vad exak allt fungerar när man använder den - jämfört med en vanlig " duttpenna". Känns lite som man knackar på glaset. Tur att det inte är vanligt glas - skulle. Nog inte hålla….. Skön att rita med - vilket ju är den egentliga tanken. Borde dock följd med ngt att förvara adaptern/kontaktskyddet - beroende på vilket man använder. Extra pennspettsen också för den delen. Sammantaget en mycket positiv upplevelse av pennan. Synd att den inte fungerar på iPhone S6 plus när man skiftar emellan den och iPad Pro. Men man kan inte få allt. 😎

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

adress
4/5/16, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Liten bild….. med iPad Pro ståendes med pennan som sitter fast i Apple Cover. Magneter är en fin uppfinning. 😎

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

adress
4/7/16, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Nu har jag satt dit Pen Loop. Eftersom det är ett Apple Smart Cover - passar det bättre för mig att ha den på vänster långsida. Till fodralet med tangentbord - blir det 1/3 del in på fodralet. Som i videon som #12 bifogade.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
CamillaS
12/24/16, 1:46 AM
#35

Detta är ju några månader sen. Gillar ni era pennor lika mycket fortfarande? Har ni hittat fler fördelar/nackdelar med dom? :)

Upp till toppen
Annons: