Annons:
Etikettitunes
Läst 1973 ggr
KarinJ46
2016-03-11 16:09

Kan inte säkerhetskopiera från iPad till dator

Har försökt att Säkerhetskopiera min iPad till datorn via iTunes.

Får ett spännande felmeddelande: "iTunes kunde inte Säkerhetskopiera iPad-enheten eftersom datorn inte har tillräckligt mycket ledigt utrymme för att spara säkerhetskopian".

Kan tillägga att jag har 30 gig ledigt utrymme ……

Några förslag på vad som kan ha gått fel?

Annons:
Niklas
2016-03-11 19:44
#1

Hur mycket av iPadens utrymme är utnyttjat?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2016-03-11 23:54
#2

#0 Är det första gången du skall Säkerhetskopiera från iPad till datorn är 30 GB inte mycket - om det är datorn som har det fria utrymmet. Som Niklas frågade - hur mycket är det på din iPad som skall säkerhetskopieras - och framförallt - vad ?

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

KarinJ46
2016-03-12 08:35
#3

Jag skrev fel ovan, det finns 300gb ledigt på datorn.

Jag har bara säkerhetskopierat 1 gång, det var ett par år sedan.

Paddan används mest för att surfa och läsa nyheter så därför har jag inte brytt mig om att kopiera den regelbundet. 

Nu börjar den dock bli så slö och jag läste nånstans att man kunde snabba upp paddan genom att först Säkerhetskopiera den och sen läsa tillbaka säkerhetskopian. Då skulle en massa "onödiga" filer försvinna.

Niklas
2016-03-12 10:47
#4

#3: Har du rensat webbhistoriken i Safari nyligen? Annars kan det göra surfupplevelsen snabbare. Lyckas du inte Säkerhetskopiera till iTunes kan du aktivera säkerhetskopiering till iCloud i stället och återställa till den kopian.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

KarinJ46
2016-03-14 11:51
#5

Webhistoriken är rensad. Anledningen till att jag vill försöka Säkerhetskopiera till datorn är för att jag inte har tillräckligt med utrymme i iCloud.

Jag ska prova att Säkerhetskopiera iPhonen till iTunes senare idag för att se om jag får samma felmeddelande.

Niklas
2016-03-14 11:58
#6

#5: Okej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: