Annons:
Etikettnyheter
Läst 1920 ggr
[Jens]
2016-04-09 09:36

Därför saknas Kalkylator-appen på iPad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror inte jag är ensam om att undra varför kalkylatorn saknas på iPad.

En före detta anställd på Apple berättar att kalkylatorn fanns på iPads prototyper men att den togs bort för att Steve Jobs klagade på designen. Utvecklarna som gjorde kalkylatorn till iPhone gjorde appen bara större till iPad och det tyckte inte Steve Jobs om.

Tanken var att det skulle komma en omdesignad Kalkylator men det rann ut i sanden men numera finns det mängder av miniräknare att ladda ner från App Store så en kalkylator som standard på iPad kommer förmodligen inte.

källa: reddit.com

Annons:
kissidor
2016-04-09 09:45
#1

haha, det var ju ganska lustigt 😃! men 🤔det är nog lika bra i och för sig, för att sitta och snurra på en iPad pro (den stora) för att byta kalkylatorläge känns verkligen inte självklart ok på samma sätt som att göra det i en iPhone 😛. så lika bra att använda en kalkylatorapp som alltid är i det läget man vill ha den. nackdelen är ju dock att man kanske inte har tid och ork att sitta och pröva sig igenom alternativen, nu tog jag bara första bästa och har fortfarande efter fyra år kvar den trots att jag inte gillar den till hundra procent 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2016-04-09 09:49
#2

Jag har aldrig hittat någon vettig kalkylator-app själv. Jag vill så gärna ha den som finns i iPhone men men.. så trist att de inte gör en app!

kissidor
2016-04-09 09:59
#3

ja den som finns i iphone är helt ok för att inte säga riktigt bra, den kände jag inget behov av att byta ut när jag under en tid använde en iphone som jobbtelefon 🙂. men som sagt av uppenbara skäl skulle den behöva justeras för att vara lämplig i ipad, inte minst ipad pro 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

adress
2016-04-10 15:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kalkylator HD tycker jag är bra. Finns till både iPhone och iPad. 10kr om man vill slippa reklam för all framtid. Väl värt pengarna.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2016-04-10 17:17
#5

Påminner om min gamla hederliga kalkylotor som jag har i iPhone men som jag aldrig använder =) Kanske värt att prova den i iPad. ;))

kissidor
2016-04-10 17:44
#6

jag vill ju ha en lite mer teknisk räknare, men det kanske bara är att välja en annan layout i appen du visar?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
adress
2016-04-12 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Det finns mycket tekniskt. Visade bara denna som ett enkelt exempel. Det jag använder till vardags - räkningar osv. Du kan få hur mycket avancerat du vill i den. Fungerar mycket bra - både i iPhone och min iPad Pro. Men lägg 10kr för att slippa all reklam.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2016-04-13 06:02
#8

Täcker denna hela skärmen? Jag skulle tänka mig att se en kalkylator i storlek med den som visas på en iPhone och i samma storlek så ska den visas i iPad så behöver den inte vara så stor. Den kan också kunna flyttas runt om du förstår vad jag menar.

adress
2016-04-13 23:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Täcker hela skärmen som min skärmbild visar. På min iPad Pro gör det inget - eftersom jag ändå kan ha två program öppna samtidigt på skärmen. I liggande läge visas båda varianterna av räknaren samtidigt - vilket är väldigt smidigt.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: