Annons:
Etikettövrigt
Läst 5096 ggr
tlover
2016-06-18 11:21

Hur mycket minne behövs på en ipad?

Jag skulle behöva en ipad/surfplatta till företaget för att ha med på föreläsningar och provsmakningar för att kunna visa hemsidan och visa bilder.

Jag har däremot ingen aning om hur mycket minne som behövs för en hel del minne behövs väl till appar och liknande?

Helst vill jag kunna arbeta på den också men då har jag inget emot att koppla till skrivbord och extern hårddisk så det borde inte kräva jättemycket av minnet.

Så hur mycket minne behöver man? Hur mycket tas upp av "basappar"? (adobe, så man kan skriva, gå ut på nätetetc ev nått spel)

l'm back

Annons:
[Jens]
2016-06-18 11:38
#1

Jag skulle rekommendera 64 GB och inte 16 GB.

[Jens]
2016-06-18 11:40
#2

Hur många GB tar 'basappar'. Jag har väldigt få appar och jag är uppe i 9 GB så 16 GB är inte så mycket att hurra för egentligen .

tlover
2016-06-18 12:18
#3

#2 Tack då blir det nog mer än 16GB iallafall. Jag kom på sen att det är mer än vad jag skrev i början, även bokföringsappar, bank/betalningsappar och liknande behöver jag också.

l'm back

[Jens]
2016-06-18 12:34
#4

Ja men det räcker med 64 GB om du inte ska göra stora videoinspelningar för de tar plats samt om du vill lagra låtar via spotify offline.

Niklas
2016-06-19 07:51
#5

Tänk på att det inte går att ansluta externa hårddiskar hur som helst och att det kanske inte finns de bokförings- och andra program du är van vid.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

tlover
2016-06-19 08:03
#6

#5 jo jag vet men vi hittade två iallafall varav en gick att ladda då man använder den. Men jag funderar på att istället skaffa en mindre bärbar dator. Det funkar nog lika bra för mina behov och kostar en fjärdedel

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: