Annons:
Etikettnyheter
Läst 5463 ggr
kissidor
2017-06-12 14:10

Nya iPad pro ute nu!

Som jag har gått och väntat på den 10.5-tummaren det ryktades om - och så missade jag helt när det hände 😮! presenterades 5 juni tydligen, jag upptäckte det först igår när jag gjorde en av mina regelbundna "ipad pro 2017"-googlingar för att se om ryktena verkade börja få lite mer substans, och det hade de ju minst sagt 🙂: https://www.apple.com/se/ipad/

nu har jag iaf beställt en 10.5" 4G med preliminärt leveransdatum 22-27 juni. föredömligt nog var ju minsta lagringen 64GB och det tänker jag att jag klarar mig utmärkt med, speciellt eftersom jag tog 4G då. nästa steg var 256GB och sen 512GB! kan naturligtvis komma till pass om man faktiskt tänker köra den fullt ut som en laptopersättare - för mig kändes det som overkill deluxe med sylt och grädde på, men jag är glad att instegsmodellen har vettiga 64GB - 32GB hade jag inte känt mig trygg med. 

satt och ojade mig fram och tillbaka över om jag skulle ta tangentbordet och läderfodralet också på en gång men njä jag väntar och ser om det kommer några lämpligare tredjepartstillbehör där så småningom - tills dess får jag klara mig med ett billigare fodral och mitt gamla kära logitech k810. det sved tillräckligt i plånboken att köpa bara själva plattan vill jag nog påstå 🥵

(det kom även en ny 12.9"-modell, men den var inte intressant för mig eftersom jag har 2015 års modell av den, och det vore väl sjutton om inte den skulle duga säkert ett par år till minst. men den lämnar i princip inte hemmet, så det var en lite behändigare sak jag var ute efter nu)

en rolig detalj om än jag inte tror jag personligen kommer att dra så mycket nytta av den är att den fått samma kamera som iPhone 7! det måste väl vara den bästa kamera som någonsin suttit i en surfplatta?

är det nån mer som tänker köpa sig en av dessa modeller 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Niklas
2017-06-13 05:33
#1

Min leverans ska komma idag. Den har fått väldigt fina recensioner. Eftersom jag använder Magic Keyboard vill jag inte ha något skal med tangentbord. I stället köpte jag ett skal från Moko. De brukar vara bra. "MoKo Case for iPad Pro 10.5 Inch - Premium Light Weight Stand Folio Shock Proof Cover Protector for Apple iPad Pro 10.5 Inch 2017 Released Tablet, Slate BLACK (with Auto Wake / Sleep)" https://www.amazon.co.uk/dp/B0728GCPW5/ref=cm_sw_r_cp_tai_QY1pzbBXG0N5E


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2017-06-13 06:26
#2

jag köpte två fodral för säkerhets skull, och det ena var exakt det du länkar till, så det verkar ju lovande att du har goda erfarenheter av det märket 👍

vilken lagringsstorlek valde du?

jag köpte min air 2 också direkt från apple men minns inte hur den levererades - vad är det för fraktbolag de använder? får man hämta ut den nånstans eller måste man vara på plats och ta emot, och ringer de isf innan så man ev kan styra om dem till jobbet istället? hoppas bara det inte är UPS… 😓

Värd på Mobiltelefoner och Android

adress
2017-06-13 11:58
#3

Funderar på nya 12,9". Har nuvarande nu - men inför OS11 vill jag passa på att byta. Behöver lite mer minne också . Får bli 256 GB. Måtten är väl identiska på 12,9" har jag för mig. Har tangentbord och pencil. Är fruktansvärt nöjd med 12,9". Min iMac går bara igång 1gång i veckan numera. iPad 12,9" och iPhone 7 är så här långt den perfekta combon för mig.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

kissidor
2017-06-13 18:59
#4

Minns jag fel adress eller tog du rentav bara 32GB i din förra 12.9-tummare? Isf förstår jag att du vill byta upp dig till större lagring 🙂. Jag resonerar som så att 4G och lagringsutrymme är iaf i viss utsträckning utbytbara, och då känns det mer användbart med 4G i den mindre modellen som man kommer att vilja ta med sig hemifrån ibland. Men som sagt mindre än 64GB skulle jag känna mig trångbodd i även med 4G.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
2017-06-13 19:54
#5

#2: Jag valde 256 gigabyte. Den kom med DHL och jag fick välja hur den skulle levereras. Det kom ett sms jag fick svara på.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2017-06-13 22:58
#6

äsch, plötsligt kände jag mig dumsnål - det skiljer ju faktiskt bara 1200 spänn mellan 64 och 256GB! så jag avbeställde precis 64:an och beställde en 256:a istället. så nu får jag vänta lite längre, suck 😕. menmen, den som väntar på nåt gott osv 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2017-06-14 11:19
#7

Jag kommer ju snart behöva byta ut min laptop o leker med tanken att då helt skippa laptop o gå över till någon av iPad Pro modellerna. Tittade då även på Smart Keyboard, men det jag inte kunde utläsa om det tangentbordet är om det är bakgrundsbelyst? För är det inte det måste jag i så fall hitta ett annat. Så vet någon av er svaret? o finns det ett annat tangentbord som funkar till iPad Pro modellerna som är just bakgrundsbelyst?

kissidor
2017-06-14 13:29
#8

nej vet du cessy jag tror faktiskt inte det är det (till det priset, huff 😓!), vilket är en klar dealbreaker för mig också. 

du kan ju antingen fundera på att skaffa ett löst BT-tangentbord som tex mitt kära logitech K810 som jag tror vi haft på tapeten förut också 🙂. eller så väntar vi på att logitechs tangentbordsfodral till de nya promodellerna kommer i nordiskt utförande, för de ska väl vara bakgrundsbelysta iaf

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2017-06-14 14:32
#9

Nej jag hittade inget om det så jag misstänkte starkt att det inte var bakgrundsbelyst o ärligt talat fattar jag inte hur man kan få för sig att ens lansera ett icke bakgrundsbelyst. Antagligen är det något missriktat om förkortad batteritid - att bakgrundsbelysningen drar för mycket. Men mitt ZAGG som jag har till min iPad Mini4 där slår jag ju av o på bakgrundsbelysningen själv o använder den bara när jag behöver o det tangentbordet laddar jag ju typ 1 gång per år o hinner alltid glömma i vilken låda jag nu stoppade sladden i😞 (Hade ju  det tangentbordet även till min iPad mini2:a, så jag har ju hunnit testa det väl) Nå nu är ju en iPad Pro är inget jag kastar mig över. Måste fundera lite till för de kostar ju en del, så det hinner antagligen komma ett Logitech tangentbord tills jag bestämt mig - bara inte laptopen bestämmer sig för att krascha så är det lungt att vänta ett tag.😃

Niklas
2017-06-15 07:45
#10

#6: Jag har bara iPad för allt mitt arbete så jag vill inte riskera att lagringsutrymme tvingar mig att uppgradera så småningom.

#7: Titta in på vår engelska systersajt, iPad for Work. Där kan du låta dig inspireras att ersätta datorn med iPad. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cessy
2017-11-27 13:22
#11

Mm jag har ju tvekat länge för jag tror inte på att jag är mogen för att ersätta min laptop med en padda, men vi får väl se hur det går för nu har jag slagit till o köpt en iPad Pro 10,5, 256GB, men enbart med Wi-Fi för jag kommer ju till största delen använda den hemma. Tog Rose Gold eftersom jag älskar den färgen fast i o med att jag även tog ZAGG-fodralet till den eftersom jag har ett likadant till min mini4 som jag är supernöjd med i stabilitet o hur det är att använda + att den är bakgrundsbelyst vilket är ett absolut måste för mig när det är mörkt. Men i o med att jag tog det fodralet så spelar egentligen färgen på paddan noll roll för jag kommer ändå inte se den😕 o så följde givetvis också pennan med för annars fanns det ju ingen anledning att köpa en Pro-modell. Längtar tills den kommer o så får väl tiden avgöra efterhand som jag använder den om den verkligen kan ersätta min laptop eller om jag kommer köpa en ny laptop när den jag har måste pensioneras😃

kissidor
2017-11-27 13:31
#12

hur det är med att ersätta laptopen låter jag vara osagt cessy 🙂, jag har själv upptäckt att filhantering är fortfarande inte det lättaste på en iPad - men att du kommer att vara superglad för att du har den det törs jag iaf lova 😃, grattis 🥳🌺!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
2017-11-27 15:37
#13

#11: Det blir roligt att höra hur det går.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Cessy
2017-11-28 01:32
#14

#12 Ja kissidor jag ser fram mot att få testa den, för ja jag tror jag kommer få mycket skoj med den 😍
#13 Hm jag är ju verkligen ingen hejare på iPads, men jag hoppas jag lär mig undan för undan när jag hanterar den. Hoppas att kunna ha en hel del kul med pennan o lite ritprogram. Ingår något sådant program eller finns det gratis appar eller måste man köpa för att få av vettig kvalité?

Niklas
2017-11-28 13:54
#15

#14: Det beror på hur avancerat program du vill ha. Jag gissar att det finns de du är nöjd med som även är gratis.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cessy
2017-11-29 00:45
#16

Tja jag börjar nog gärna gratis tills jag får bättre grepp om vad jag vill ha o vet bättre vad jag behöver. Nå jag får testa o se hur jag an använda pennan o spåna därifrån. För jag utgår kallt ifrån att jag måste köpa om jag verkligen vill kunna utnyttja möjligheterna, men att jag först måste lära mig lite om grunderna o vad jag kan göra o då inse vad det är jag vill ha bättre möjligheter till som olika finesser o bättre möjligheter att skapa bilder. Men eftersom jag inte vet om det här är något alls för mig, så vill jag ju inte kasta mig hals över huvud o köpa på mig en massa jag kanske aldrig ens nyttjar. 😞

Niklas
2017-11-29 09:12
#17

Du kan börja med att testa exempelvis Tayasui Sketches. https://itunes.apple.com/se/app/tayasui-sketches/id641900855?mt=8&uo=4&at=


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cessy
2017-11-29 10:41
#18

Tackelitack för tipset 🙂
Ja det ska jag göra bara nu Dustin kan få tummarna loss o leverera någon gång. Köpte den förra fredagen, jo jag hade väntat o hoppats på att det ev. kanske kanske kunde komma någon deal på iPad Pro 10,5 men det gjorde inte det tyvärr. Men jag skulle ju den ändå ha den o ZAGG-fodralet/tangentbordet så då blev det Dustin jag tog detta o pennan på för att få ett sammanhållet köp för försäkringens skull o för att bara ha en part om det strular o händer något. Men det är attans vad de har varit sega på att leverera.😕

Niklas
2017-11-29 12:37
#19

Ja, när man har beställt vill man ha den direkt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cessy
2017-11-29 15:35
#20

Mm precis. Jag har ju velat o tvekat så länge om jag verkligen ska ha den o när jag väl bestämt mig så vill jag ju att det ska gå fort😇Nå idag verkar de ha samlat ihop sig för jag fick mail för en stund sedan att den är skickad nu *Jippykajej* 😃

Annons:
Cessy
2017-12-01 11:11
#21

Måste bara få säga wow vilken padda den är :-O Vilken bild o vilket ljud o så sjukt smutt den skiftar från en sida till en annan o ZAGG tangentbordet till den är precis så som jag vill ha det. Bakgrundsbelyst o faktiskt både smidigare o snyggare än den varianten jag har till min mini4. Dessutom är den ett steg mer batteriekonomiskt för tangentbordets bakgrundsbelysning tänder sig när jag börjar skriva o släcker sig när jag inte använder det. Man kan ställa bakgrundsbelysningen i 3 olika styrkor o man kan också välja olika färger på ljuset. Man kan lätt ta loss paddan från tangentbordet o man kan också vända tangentbordet bakom paddan om man vill ha skärmen närmare om man ser på serier/film m.m. Än så länge är jag med andra ord sjukt nöjd med mitt köp :-D

Niklas
2017-12-01 11:51
#22

Vad roligt! Du vet vart du ska vända dig när det dyker upp frågor. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cessy
2017-12-01 12:48
#23

Tack o ja frågor kommer dyka upp efterhand som jag försöker använda den till mer än bara surfa runt på o se på film/serier/You Tube o till att styra Chromecasten, för det är bara så jag använt min mini hitentills 😇 Så bra o ha någonstans att fråga när jag står där o känner mig lost.

Upp till toppen
Annons: