Annons:
Etikettnyheter
Läst 1385 ggr
[Jens]
2016-01-27 06:12

Apple redovisar rekord igen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Apple redovisade nytt rekordkvartal även om den var marginell i jämförelse med föregående kvartal. Den stora julhandeln hjälpte till för att få ett nytt rekordavtal med försäljning av iPhone 6S/6S Plus, nya Apple TV 4 och iPad Pro.

Apple berättade också att det finns nu över 1 miljard aktiva iOS-enheter i världen och då har Apple uteslutit enheter som inte varit aktiva de senaste 90 dagarna.

Annons:
kissidor
2016-01-27 06:46
#1

ATV 4 måste väl ha givit den där lilla extra boosten, eller? den var det väl många som hade väntat på i och med att det var några år sen. har svårare att tänka mig att ipad pro skulle ha boostat siffrorna jämfört med om det hade kommit en air 3. folk i allmänhet verkar väl vara rätt fundersamma om vad de ska ha ett sådant åbäke till, och dessutom med det priset. jag ville ju ha den, men jag gör sällan likadant som majoriteten 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niklas
2016-01-27 09:48
#2

#1: iPad Pro står för ungefär 12 procent av iPadförsäljningen i USA. Det är ganska mycket om det är likadant i andra delar av världen. iPad mini står för nästan hälften.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2016-01-27 14:04
#3

och hur mycket står normalt sett en nysläppt "normalstor" iPad för? ta tex iPad air 2 vid samma tid förra året, har du den siffran?

tycker intresset hos folk för pro:n av vad jag hört när jag pratat med folk eller läst i forum verkat förhållandevis svalt, samt att tom recensionerna varit mindre översvallande än vanligt (iofs pga det i mitt tycke felaktiga angreppssättet att i stort sett bara recensera den som en potentiell laptopersättare). men det kanske ser annorlunda ut i usa?

priset är väl den avgörande faktorn för väldigt många som inte är intresserade av iPad pro, liksom att inte alla som har en iPad mini har det för att de prompt inte vill ha nåt större, utan det verkar också finnas många som har en för att det är vad de tycker att de kan kosta på sig. och andra som har pengarna har hakat upp sig på det här med "pro" och menat på att då kan man väl lika gärna köpa en "riktig" dator. men för mig som bara ville ha en platta, med enkelheten i ett mobilt OS, i absolut toppklass, och med stor skärm så var den nästan ett självklart köp 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2016-01-27 17:13
#4

Jag tror att försäljning av ATV4 har varit stor i Sverige och iPad Pro väldigt liten. Jag ska vara ärlig att jag känner ingen som har en sådan förutom 'Adress' (medlem här som har en). Jag själv kan inte se mig med en sådan för då väljer jag hellre en Air istället. Jag är väldigt nöjd med min iPad Air 2 och tycker det är en bra storlek.

kissidor
2016-01-27 19:18
#6

jens du vet väl om att jag har en iPad pro 🙂? men så som du skriver är som jag har uppfattat det också, rent allmänt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
2016-01-27 19:46
#7

Nej jag visste inte det . :) hoppas du är nöjd. Min chef köpte nya microsoft surface pro 4 av värstingmodell men bara efter två dagar så säger han att den är ok men långt ifrån likabra som en ipad. Det går inte att jämföra säger han och jag sa: vad var det jag sa :)) Han är tvungen att ha microsoft för vi kör microsft miljö i kommunen och för att kunna komma åt allt så behöver han det. Jag har inte testat den så mycket men jag blev dock imponerad över vikten. Surface Pro 3 var i mina ögon skräp. Använde den ett par veckor och gav upp.

Niklas
2016-01-28 10:09
#8

#3: iPad Air och iPad Air 2 stod tillsammans för ungefär 41 procent. 2:an för cirka 27 av dessa.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kissidor
2016-01-31 15:48
#9

#7, jodå visst är jag nöjd 🙂. Men jag är inte blåst av stolen - men det är väl inte så konstigt då de plattor jag redan hade var i toppklass, svårare att bli helt hänfört imponerad då förstås. även om ipad pro har en kapacitet som är påtagligt större så är det ju inget jag med mitt användande direkt märker av i dagligt bruk. (Vet dock inte om man märker nån skillnad på multitaskingen om man jämför med Air 2, jag gav ju min air 2 till dottern innan iOS 9 kom.) men en tillräckligt bra platta i 12"-klassen var egentligen allt jag begärde och det fick jag 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: