Annons:
Etikettinställningar
Läst 3384 ggr
Blunderbux
8/7/16, 8:22 AM

Spamfilter i mejlen

Hur kan jag lägga till betrodda avsändare i iPad-mejlen?

Annons:
[Jens]
8/7/16, 9:07 AM
#1

Det var ingen lätt fråga att svara på eftersom jag inte vet vilken e-postklient du använder. Använder du ett iCloud-konto så filtrerar iCloud server bort skräppost åt dig. Alla avsändare som hamnar i inkorgen är betrodda avsändare.

Om du märker att ett vanligt e-postmeddelande oavsiktligt filtrerades bort kan du markera det som inte skräp så hamnar kommande meddelanden från den avsändaren i inkorgen.

På din iPhone eller iPad öppnar du meddelandet i skräpmappen, trycker på mappikonen längst ned och trycker sedan på Inkorg för att flytta meddelandet.

Du kan även se i skräppostmappen om det finns meddelanden som felaktigt markerats som skräppost. Gå till iCloud.com och logga in och välj E-post och klicka på skräppostmappen i sidofältet.

Nu har jag skrivit om iCloud men använder du andra e-postklienter såsom yahoo, hotmail, outlook, gmail m.m. så är det hos deras epostservrar som du ska se till att du får rätt filter för dina betrodda användare.

Blunderbux
8/7/16, 11:48 PM
#2

Det är iCloud jag använder. Du menar alltså att det räcker med att jag markerar det som skräp en gång, så kommer det att ramla in i vanliga inkorgen i fortsättningen? Jag provar så får vi se! Det är mail från Blocket som plötsligt börjat hamna i skräpkprgen imstället för i vanliga inkorgen. Tack för snabbt svar.

[Jens]
8/8/16, 6:56 AM
#3

Blocket är ett seriöst företag så de skickar inte skräppost. Jag gissar på att det är ett nyhetsbrev från blocket och dessa brukar ha en avanmälan för dessa utskick.

När du läser mejlet från blocket så titta allra längst ner på mejlet så ser du om du kan avaktivera mejl från blocket. Annars gå in på ditt konto på blocket och där kan det finnas inställningar på vilka mejl du ska få.

Angående din fråga om när du väl har markerat mejl som skräp så kommer det inga mer till inkorgen och det är sant förutsatt att det är från samma mejladress.

Blunderbux
8/8/16, 8:42 PM
#4

Det är faktiskt så att det är annonssvar från olika privatpersoner , som kommit in via min inloggning på Blocket, som har fastnat i iclouds spamfilter de senaste veckorna. Det har inte hänt förut, då har de visat sig i inkorgen utan problem. Men när jag frigjort dem ur spamfiltret har senare mejl från samma avsändare gått raka vägen in i inkorgen. Det är alltså inte mejl från Blocket, utan från folk som varit intresserade av saker jag haft till försäljning. Jag har påtalat det för Blockets support men de har inte kunnat förklara barför det blivit så. Men nu vet jag ju hur jag ska göra, frid och fröjd :)

adress
8/9/16, 1:15 PM
#5

#4 Men då har du ju valt att ge dessa intresserade på Blocket din e-post adress. Vill du inte ha den kontakten - finns bara två alternativ . Lämna inte ut adressen eller spärra personen på Blocket. Men hela idén med ex Blocket är väl att både säljare och köpare skall kunna få kontakt. Så valet/lösningen finns hos dig. 😇

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Blunderbux
8/9/16, 2:49 PM
#6

Nu tror jag du missförstått. Jag vill ju ha dessa mejl. Problemet är att de fastnar i spamfiltret.

Annons:
adress
8/16/16, 11:17 AM
#7

Då måste du gjort en inställning i ditt mailprogram om att blockera vissa /dessa. Prova även att sänka säkerheten för vad som skall uppfattas som skräp av programmet.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: