Annons:
Etikettinställningar
Läst 4754 ggr
Sevgilims
2016-09-22 21:17

Sms i iPad

Jag har en ny iPad och kan nu inte skicka "vanliga" sms med den. Med gamla paddan, telefonen och Macen kan jag skicka även till dem som inte har iPhone. Är det nån inställning som ska göras el vad kan det bero på? Tacksam för hjälp

Annons:
[Jens]
2016-09-23 06:30
#1

Jag misstänker att du har samma Apple-ID på din iPad, iPhone och Mac. Det är det första man måste kolla upp och naturligtvis så måste man ha aktiverat bluetooth på alla enheter och att man sitter i samma trådlösa nätverk.

På iPad går du till Inställningar, > Meddelanden > Skicka och ta emot. Lägg till en markering vid ditt telefonnummer och e-postadress. Gå sedan till Inställningar > Meddelanden > SMS-koppling och aktivera enheten eller enheterna som du vill vidarebefordra meddelanden till.

Leta efter en kod på din Mac eller iPhone som du har aktiverat. Ange sedan verifieringskoden på din iPad.

Mer att läsa om detta finner du här: https://support.apple.com/sv-se/HT204681

Sevgilims
2016-09-23 19:52
#2

Tack för svar 😊 Hittar dock inte sms-koppling i Meddelanden och har sökt runt i menyerna utan att hitta. Har du fler tips om det?

[Jens]
2016-09-23 20:20
#3

visa vad du ser när du är i läget --> Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot.

Sevgilims
2016-09-25 19:34
#4

Det står bara mitt apple-ID, Att jag kan nås för imessage via mobil och mail samt att konversationer ska börja från mitt telefonnummer.

Niklas
2016-10-03 11:33
#5

#4: Är det i iPhone du tittar? Står det inget om SMS-koppling?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sevgilims
2016-10-13 22:26
#6

Nä jag tittar i iPad…

Annons:
[Jens]
2016-10-14 05:30
#7

Har du uppdaterat din iPad till senaste versionen och sedan följt guiden som jag lämnade dig i inlägg #1 ? Har du det så tycker jag du ska ta kontakt med Apple support för då är det verkligen något galet med din iPad. Det ska fungera efter guiden som jag har länkat till.

adress
2016-10-15 20:14
#8

#7 Fast bluetooth gäller väl bara Instant Hotspot. Har nästan aldrig bluetooth aktiverat på iPad Pro - bara i iPhone 7. Inga problem med meddelande /sms. Samma nätverk dock. 😎

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Sevgilims
2016-10-18 09:02
#9

Nu har det löst sig! Vet inte om jag missuppfattade men jag kollade bara efter sms-koppling i iPad. Ringde supporten som guidade mig till iPhone att det var där jag skulle slå på det. Nu funkar det iaf :)

Tack för alla tips :)

Niklas
2016-10-18 11:04
#10

Vad bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: