Annons:
Etikettövrigt
Läst 1681 ggr
piamaria
8/30/17, 10:17 PM

Köpa Ipad

Behöver hjälp! Har en Ipad men den börjar bli gammal och funderar på att köpa en ny eftersom jag är beroende av den jag har och inte kan vara utan Ipad. Gör allt på ipaden, bank, shoppar, kollar på TV mm. Spelar dock inte spel eller laddar ner filmer/musik. Den jag har är en Apple Ipad 16GB 4G. Har som sagt haft den i flera år och är mycket nöjd med den. Vilken idag motsvarar min Ipad? Vilken ska jag köpa? Totalt oteknisk och kan inte mycket om datorer och sånt.

Annons:
Niklas
8/31/17, 8:00 AM
#1

Den som bara heter iPad och har en 9,7-tumsskärm är nog bra för dig. Den fick min dotter och hon är jättenöjd. Vad är det för fel på din nuvarande iPad?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
8/31/17, 8:02 AM
#2

Här är en direktlänk: https://www.apple.com/se/ipad-9.7/


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

piamaria
8/31/17, 2:01 PM
#3

Tack för hjälpen. Det är inget direkt fel på den jag har än. Det enda är att det har hänt några gånger att skärmen antingen låst sig helt svart eller att den låst sig med bild några gånger senaste månaderna. En Omstart har fått igång den igen men jag är som sagt i behov av den så jag vågar inte vänta med att köpa en ny tills den lagt av för gott. Ingen aning om hur länge en Ipad brukar hålla. Den här är tre fyra år och flitigt använd, d v s flera timmar nästan varje dag.

Niklas
8/31/17, 2:56 PM
#4

Hur länge de håller beror på hur de sköts. Våra första iPad lever fortfarande efter sju år och ibland ganska omild behandling. :-) Använder du den för annat än nöjen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
8/31/17, 2:56 PM
#5

Jag kom på att du har svarat på sista frågan så glöm den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kefa
9/22/17, 3:03 PM
#6

Håller med Niklas en 9,7 är bra (om du inte har problem med ögonen). Efter ca sju år kasserade jag min iPad 2 som jag var grymt nöjd med. Började lagga på slutet och upplevdes som allmänt seg trots ominstallationer, och man fick ofta rensa cachen. Köpte mig en Pro 12;7 som jag är ganska nöjd med, suverän hemma, suverän när jag undervisar, i love it. Men lite klumpig när man skall ut och resa. Så en avvägning efter ditt behov så har du en vän för många år. Vi köpte en 4:a till frun 2014 och den är still going strong. En iPad blir lätt en vana, det är svårt att tänka sig ett liv utan, idag skulle jag lättare (men motvilligt) vara utan dator än utan iPad

Annons:
Upp till toppen
Annons: