Annons:
Etikettios-ipados
Läst 2806 ggr
haraldgjh
2017-10-08 22:32

Minnen i Ipad Bilder

Bilder på min Ipad genererar tex ”minnen från 2016 6 september” utan att jag nånsin bett om det! Till och med sätter låtar till videor där det redan finns musik så det blir kakafoni!!! Hur får man stopp på detta? /harald

Annons:
Niklas
2017-10-09 11:06
#1

Gå till Inställningar > Bilder och avaktivera Minnen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

CamillaS
2017-10-16 10:54
#2

Passar på att fråga en fråga i denna tråd också. Handlar om bilder iaf. 😉 När man gör ett nytt album och sedan flyttar bilder från kamera rullen till det nya albumet så finns det fortfarande en kopia av det fotot kvar i kamerarullen. Jag vill ju att fotot enbart finns i albumet. Varför är det gjort så? Har försökt att radera kopian som är i rullen men då försvinner den från albumet också. 🤔 Finns det något sätt att göra så att det inte blir en kopia och enbart finns i albumet?

Niklas
2017-10-16 11:25
#3

#2: Albumen är inte egna mappar, utan som en sorts filtrering av bilder från Alla bilder. Det finns bara ett exemplar av varje bild. Tar du bort bilder från Alla bilder försvinner de också från de album de ingår i.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

CamillaS
2017-10-16 11:58
#4

Hmm vad synd. Hade velat ha det så att flyttar jag bilden till ett album så skulle den även försvinna från kamerarullen. Men Förstår då vad du menar men önskar att det vore egna mappar.

Upp till toppen
Annons: