Annons:
Etikettios-ipados
Läst 949 ggr
LenaR
2017-10-13 11:55

Föra över pdf från Safari till iBooks

Jag hade en gång en rutin… Jag har ett problem sedan uppdateringen till iOS 11.0,3 (var det väl). Om jag förut fick ett dokument omgjort till pdf, kunde jag genast öppna det i iBook (Safari gav mig det alternativet). Därifrån kunde jag e-posta vidare. Men nu hittar jag inte hur jag för över en pdf till iBook. Eller någon annastans för den delen. Jag försökte klippa ut och klistra in själv, men det ser ut som om ett dagisbarn hjälpt mig. (Eller, eftersom dagisbarn antagligen kan sånt här bättre än jag, det ser ut som om en medekålders inte särskilt computersavvy människa gjort sitt bästa och nu tar en lunchshot för att lugna nerverna.) Jag svamlar. Min fråga: När jag gör en pdf i safari, hur för jag över den till iBook? Många MÅNGA tack på förhand. 🙏🏻


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
LenaR
2017-10-13 12:09
#1

Ni vet hur det är, ibland är man dummare än annars. Jag hittade ett alternativ i en list uppe till höger. Så nu vet jag vart de flyttat funktionen. Moderatorerna får välja om mitt superintelligenta inlägg ska stå kvar och förlöjligas (eller hjälpa någon annan cmputerdummy? 😃) eller raderas. 🙏🏻


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Niklas
2017-10-13 14:18
#2

Det får stå kvar här som en runsten över männniskans brister. ;-) Bra att det löste sig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LenaR
2017-10-15 10:38
#3

Ha ha! Det bjuder jag på. :-)


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Upp till toppen
Annons: