Övrigt

IPad Pro

2017-12-18 19:57 #0 av: TrevligTjej94

Jag har idag en IPad 4 som jag fick 2013 i student present och funderar nu på att uppgradera mig till en iPad Pro på 10,5 med 4G som jag kan sätta i ett datakort i så jag slipper internet dela från mobilen, möjligtvis även köpa till en iPad pencil.

Någon här som köpt nya pro vad tycker ni om den? Har petat lite på den i butik mest.

Sen undrar jag även om någon vet några bra rit program? Så kan jag ha den som en ritplatta då min nuvarande ritplatta sjunger på sista versen.

Anmäl
2017-12-19 10:14 #1 av: Niklas

Jag har en iPad Pro 10.5 som jag använder hela dagarna när jag jobbar. Funkar väldigt bra.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Värd för iPad for Work, Mobile Photography & How to....

Anmäl
2017-12-19 10:15 #2 av: Niklas

Procreate är ett omtyckt ritprogram för iPad. Det finns många.

Anmäl
2017-12-19 21:39 #3 av: TrevligTjej94

#2 Tack, får kolla upp det. 
Ska ha den för nöjes skull mest och för resor, väntar nog lite med den till efter vintern.

Anmäl
2017-12-27 11:08 #4 av: adress

Har iPad Pro 12,9” Skulle inte vilja vara utan. Gör i princip allt på den. Min iMac står mest och tar plats - och som backup för iPhone X och iPad via iTunes.
Kommer det en ny generation av 12,9” skall jag genast kolla på den - men för närvarande - som sagt nöjd.

Anmäl
2018-03-04 16:31 #5 av: TrevligTjej94

Jag vill bara uppdatera er om att jag köpt mig en iPad pro, är super nöjd 😎 pennan är så mycket bättre än jag trodde.

Anmäl
2018-03-04 17:05 #6 av: Cessy

Ja jag är också superdupenöjd med min iPad Pro 10,5 o som jag släpade runt den under OS Skrattar Jag hade den bredvid sängen o somnade  o slog på den när jag vaknade o så nice att slippa släpa sig upp till tv:n direkt för det blev ju ändå inte många timmars sömn. Och paddan var med mig runt var jag än var så jag kunde hålla koll. (Jo jag hade även tagit Eurosport Player, så eg. kunde jag ju titta dygnet runtOskyldig). Har ju en mini4 men den är inte alls samma sak att titta på tv på o jag använder min iPad Pro allt mer, så jag är ff. lika nöjd med att jag slog till o köpte min innan jul. Kär

Värd på Smyckestillverkning!

Anmäl
2018-03-04 17:53 #7 av: Niklas

Ha ha, vad skönt att ni är nöjda!

Anmäl
2018-03-08 17:10 #8 av: DesK

Nu blir jag ju också sugen på en sådan iPad! Hur stor är skillnaden mellan iPad 4, som jag har nu, och iPad Pro?

Désirée

Anmäl
2018-03-08 23:01 #9 av: Niklas

Bättre skärm, mycket snabbare, riktigt bra kamera, allt det vanliga.

Anmäl
2018-03-09 00:49 #10 av: Cessy

Ja jag är ju inte rätt person o svara för jag har ju bara haft mini2 o mini4 så för mig är ju effekten av stor skärm en av de faktorerna jag älskar med iPad Pro, men den effekten blir ju inte lika stor för dig. Men den har en fantastiskt bra bild med fina klara färger o skarp bild. Den är snabb som tusan o fungerar nästan som den swishar fram för det är mer flytande rörelse mellan när man byter. Att man kan använda en penna på skärmen öppnar ju för fantastiska möjligheter o jag har bara börjat utforska den biten lite försiktigt. 

Nu tillhör jag ju dem som måste ha tangentbord till mina paddor o en del menar på att man gör om den till en laptop, men med ZAGG-tangentbordet fungerar den i alla fall kanonbra att skriva från o även kvällstid för det är ju upplyst o det släcker sig själv när det inte används. Tyvärr gör ju inte orginaltangentbordet det o ZAGG-tangentbordet/fodralet är ju bara halva priset + att det ger ett väldigt bra skydd till mina paddor, för jag har ju även ett sådant till min mini4. Jag älskar verkligen hur mycket lättare det har blivit att använda en padda nu när jag har iPad Pro 10,5 o jag ångrar inte ett ögonblick att jag la pengarna o köpte den för den har gett mitt liv en liten guldkant helt enkelt.Kär

Värd på Smyckestillverkning!

Anmäl
2018-03-11 18:41 #11 av: DesK

Tack för era bra svar! Det däringa ZAGG-tangentbordet låter ju jättebra. Får titta på det och fråga mina döttrar om jag får skaffa mig en iPad Pro Skrattar Jag gjorde ju en liten investering för några månader sedan, köpte mig en iPhone 6s, samma dag la gubbens lur av helt, så han fick min gamla mobil Glad

Applegrejerna är verkligen bra, min padda köpte jag 2013 och den bara tuffar o går Glad

Désirée

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.