Annons:
Etikettövrigt
Läst 2532 ggr
TrevligTjej94
2017-12-18 19:57

IPad Pro

Jag har idag en IPad 4 som jag fick 2013 i student present och funderar nu på att uppgradera mig till en iPad Pro på 10,5 med 4G som jag kan sätta i ett datakort i så jag slipper internet dela från mobilen, möjligtvis även köpa till en iPad pencil. Någon här som köpt nya pro vad tycker ni om den? Har petat lite på den i butik mest. Sen undrar jag även om någon vet några bra rit program? Så kan jag ha den som en ritplatta då min nuvarande ritplatta sjunger på sista versen.

/// TrevligTjej94 🌺

Annons:
Niklas
2017-12-19 10:14
#1

Jag har en iPad Pro 10.5 som jag använder hela dagarna när jag jobbar. Funkar väldigt bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2017-12-19 10:15
#2

Procreate är ett omtyckt ritprogram för iPad. Det finns många.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

TrevligTjej94
2017-12-19 21:39
#3

#2 Tack, får kolla upp det. 
Ska ha den för nöjes skull mest och för resor, väntar nog lite med den till efter vintern.

/// TrevligTjej94 🌺

adress
2017-12-27 11:08
#4

Har iPad Pro 12,9” Skulle inte vilja vara utan. Gör i princip allt på den. Min iMac står mest och tar plats - och som backup för iPhone X och iPad via iTunes. Kommer det en ny generation av 12,9” skall jag genast kolla på den - men för närvarande - som sagt nöjd.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

TrevligTjej94
2018-03-04 16:31
#5

Jag vill bara uppdatera er om att jag köpt mig en iPad pro, är super nöjd 😎 pennan är så mycket bättre än jag trodde.

/// TrevligTjej94 🌺

Cessy
2018-03-04 17:05
#6

Ja jag är också superdupenöjd med min iPad Pro 10,5 o som jag släpade runt den under OS 😃 Jag hade den bredvid sängen o somnade  o slog på den när jag vaknade o så nice att slippa släpa sig upp till tv:n direkt för det blev ju ändå inte många timmars sömn. Och paddan var med mig runt var jag än var så jag kunde hålla koll. (Jo jag hade även tagit Eurosport Player, så eg. kunde jag ju titta dygnet runt😇). Har ju en mini4 men den är inte alls samma sak att titta på tv på o jag använder min iPad Pro allt mer, så jag är ff. lika nöjd med att jag slog till o köpte min innan jul. 😍

Annons:
Niklas
2018-03-04 17:53
#7

Ha ha, vad skönt att ni är nöjda!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
2018-03-08 17:10
#8

Nu blir jag ju också sugen på en sådan iPad! Hur stor är skillnaden mellan iPad 4, som jag har nu, och iPad Pro?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
2018-03-08 23:01
#9

Bättre skärm, mycket snabbare, riktigt bra kamera, allt det vanliga.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cessy
2018-03-09 00:49
#10

Ja jag är ju inte rätt person o svara för jag har ju bara haft mini2 o mini4 så för mig är ju effekten av stor skärm en av de faktorerna jag älskar med iPad Pro, men den effekten blir ju inte lika stor för dig. Men den har en fantastiskt bra bild med fina klara färger o skarp bild. Den är snabb som tusan o fungerar nästan som den swishar fram för det är mer flytande rörelse mellan när man byter. Att man kan använda en penna på skärmen öppnar ju för fantastiska möjligheter o jag har bara börjat utforska den biten lite försiktigt. 

Nu tillhör jag ju dem som måste ha tangentbord till mina paddor o en del menar på att man gör om den till en laptop, men med ZAGG-tangentbordet fungerar den i alla fall kanonbra att skriva från o även kvällstid för det är ju upplyst o det släcker sig själv när det inte används. Tyvärr gör ju inte orginaltangentbordet det o ZAGG-tangentbordet/fodralet är ju bara halva priset + att det ger ett väldigt bra skydd till mina paddor, för jag har ju även ett sådant till min mini4. Jag älskar verkligen hur mycket lättare det har blivit att använda en padda nu när jag har iPad Pro 10,5 o jag ångrar inte ett ögonblick att jag la pengarna o köpte den för den har gett mitt liv en liten guldkant helt enkelt.😍

DesK
2018-03-11 18:41
#11

Tack för era bra svar! Det däringa ZAGG-tangentbordet låter ju jättebra. Får titta på det och fråga mina döttrar om jag får skaffa mig en iPad Pro 😃 Jag gjorde ju en liten investering för några månader sedan, köpte mig en iPhone 6s, samma dag la gubbens lur av helt, så han fick min gamla mobil 🙂

Applegrejerna är verkligen bra, min padda köpte jag 2013 och den bara tuffar o går 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
2018-03-12 10:10
#12

Jag är också väldigt imponerad av Apples prylar. Jag har en Mac mini från 2011 som jag använder som server. Den tar hand om all mina bilder, backuper och annat. Den bara går och går. Dessutom kostade den inte mer än 5-6.000 när den var ny. Alla iPad vi har köpt under åren är fortfarande i drift, dock inte hos oss.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
2018-05-31 19:42
#13

Nu har jag bestämt mig, det blir en ny iPad pro medZAGG tangentbord och en penna till den. Nu till några frågor: Hur mycket minne bör min nya iPad ha? Ledtråd min nuvarande iPad är nästan full ( jag borde nog rensa den lite….) Min nuvarande iPad funkar bra, så jag tänkte ge den till en nyanländ vän, som behöver en dator eller en iPad. Dock har min iPad en spricka i skärmen, det verkar inte påverka alls, men det kanske kan bli problem framöver? I så fall, vad kostar det att byta glas?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
kissidor
2018-06-02 11:17
#14

Fast det blir inte mycket till ledtråd att din gamla iPad är nästan full när du inte berättar hur stort lagringsutrymme du hade i den DesK 😃! Om den bara har 16GB så klarar du dig säkert utmärkt på minsta som ju är 64GB 🙂.  men hade du 32 eller 64GB tycker jag absolut du ska gå upp ett hack. det som känns så overkill är ju att nästa steg är 256GB - 128GB hade känts mer rimligt och man hade inte behövt vela lika mycket inför beslutet 😓. men samtidigt är det ju inte så vettigt att om man behöver MER än 64  ändå välja 64 bara för att man tycker 256 är onödigt mycket 😃.

om det bara är glaset och det bara är en spricka är det nog ingen fara tror jag, jag skulle nog köpa ett skärmskydd av härdat glas och sätta över så slipper man också känna sprickan med fingret och reta sig på det. jag tror annars du kan få skärmen på en iPad 4 bytt för under tusingen, kanske ner mot 800.

Värd på Mobiltelefoner och Android

DesK
2018-06-02 19:22
#15

Kissidor, nu gjorde jag bort mig igen 😊 Det är en 16 GB som jag har nu. Då köper jag ett skärmskydd till både denna och min nya 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
2018-06-04 13:23
#16

#13: Vad snällt att du ger bort din gamla iPad och extra roligt att den hamnar hos en nyanländ. Jag kan tänka mig ett oändligt antal sätt den kommer att underlätta livet i Sverige på.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
2018-06-05 17:30
#17

#16 Niklas den nyanlände är en helt fantastisk kille som är värd all uppmuntran och hjälp 🙂 Hur tycker du att jag ska tänka ang minne i nya paddan?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Cessy
2018-06-06 10:02
#18

#17 Du fotar ju en del - använder du paddan till foton? eller lägger du alla foton i molnet? Tittar du mycket på film o tv-serier  o har streamingtjänster där du kan streama hem sådant off-line? Lyssnar du mycket på musik o har Spotify o även där vill kunna ladda hem lite off line. Lyssnar du mycket på böcker o vill kunna ha några olika böcker hemma off line att kunna välja på? 
Om svaret är ju på de här frågorna så hade jag faktiskt utan tvekan gått upp till 256 GB, men om du inte använder paddan till mycket sådant här då klarar du dig med 64 GB gott o väl.

Niklas
2018-06-07 13:02
#19

#17: Om du har klarat dig med 16 gigabyte och inte har förändrat ditt sätt att använda den gissar jag att du klarar dig med 64 gigabyte i den nya. Fast det kan också bero på hur länge du räknar med att ha den. Bilder och filmer är sånt som ofta blir fler och fler och större och större.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: