Annons:
Etikettövrigt
Läst 781 ggr
DesK
2018-03-06 19:21

Säkerhetskopior - var?

När iPad har säkerhetskopierat sina bilder, var hittar jag dem då? Behöver frigöra utrymme på min iPad 4, den föreslår att jag ska ta bort alla bilder, men var hittar jag dem sedan?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Niklas
2018-03-06 19:32
#1

Logga in på iCloud.com och kolla att de finns där. Det är bra om du kan ha mer än en kopia av bilderna ifall något oförutsett händer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
2018-03-06 19:36
#2

Tack, det ska jag göra! Kan jag logga in på iCloud från min dator, som inte är en appledator? Tänker att jag i så fall kan kopiera allt därifrån till min externa hårddisk.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
2018-03-07 08:14
#3

iCloud.com kommer du åt från vilken Webbläsare som helst. Jag är däremot osäker på hur enkelt det är att hämta alla bilderna därifrån. Jag har inte provat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2018-03-07 08:16
#4

Fast, det finns alternativ om det är bökigt därifrån. Ett sätt är att installera Dropbox på ipad och datorn och aktivera deras bildbackup. Ett annat är att använda Resilio Sync och göra samma sak. Det går fortare eftersom det inte använder någon mellanlagringsplats.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: