Annons:
Etikettövrigt
Läst 1972 ggr
RosaKatten
2018-04-03 20:29

Vilken iPad ska jag köpa?

Jag är på väg att köpa min första iPad och funderar på vilken årsmodell jag ska välja. Man kan förstås tycka att det vore självklart att välja splitternya iPad 2018, men vad jag förstår verkar det vara i princip samma som iPad 2017, med undantag för stöd för Apple Pencil och bättre prestanda. Är det mer saker jag har missat? Är jag dumsnål om jag köper en iPad 2017? Jag tror säkert att prestandan i den kommer att räcka för mig och Apple Pencil är jag inte intresserad av. Tacksam för synpunkter!

Annons:
Niklas
2018-04-03 20:33
#1

Ja, om du är säker på att du inte behöver vare sig Apple Pencil eller bättre prestanda, då kan du köpa förra årets modell. Tänk bara på att i slutänden kommer den sannolikt räcka något år kortare än om du köper årets modell.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

RosaKatten
2018-04-03 20:51
#2

#1 Ja precis, det kan ju vara ett skäl att köpa den nyaste. Annars är det väl inga skillnader på dem?

adress
2018-04-04 08:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Beställde en ny iPad Pro 12,9” igår. Min generation 1 från 2015 har gjort sitt tycker jag. Nya processorn och kameran med blixt avgjorde. Säljer nuvarande till mTorget som jag har god erfarenhet av sedan tidigare.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
2018-04-04 10:31
#4

Nej, det är de stora grejerna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2018-04-04 10:32
#5

#3: Hur mycket räknar du med att få för den gamla?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

RosaKatten
2018-04-05 17:25
#6

Tack Niklas! Jag kommer förmodligen att köpa den nyaste :)

Annons:
kissidor
2018-04-05 18:59
#7

#3 skönt att höra, då är det inte bara jag som är antingen inbillningssjuk eller överdrivet kräsen 😊. jag tyckte min gen 1 kändes lite slö faktiskt - ärligt talat hade jag trott att den skulle hålla måttet längre än den gjorde, men jag bytte upp mig för några veckor sen. kanske hade man inte tyckt att det var nåt att anmärka på om man inte hade skämt bort sig med hur otroligt slick den nyaste iPad pron är (hade redan 10.5), de där 120Hz blev man nästan yr i mössan av i början minns jag 😃. 

också nyfiken på vad du fick på mTorget, du hade en 32GB wifi va? jag hade 128GB wifi men jag gav bort min till en släkting.  saken var den att jag hade lyckats få en repa på skärmen, en sån som bara syns när skärmen är släckt och man lyser på den med lampa eller i starkt solljus förvisso, men jag kände att det nog påverkade andrahandsvärdet så mycket ändå att jag lika gärna kunde ge bort den.

Värd på Mobiltelefoner och Android

adress
2018-04-16 00:11
#8

#5 Niklas Fick 3500kr. Sitter redan på kontot. Stor skillnad på iPad Pro 2017. Snabb som attan och blixt på kameran. Allt är bättre tycker jag. Mycket pengar - absolut. Men jag använder den hela tiden numera. iMac startas högst en gång i veckan. Har även styrt om mina e-post konton till iPad.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Upp till toppen
Annons: