Tillbehör

Nytt skal/tangentbord gör underverk.

2018-06-13 12:56 #0 av: Cessy

Jag hade ju ett annat ZAGG-tangentbord till min mini iPad4 som egentligen var till min iPad mini2 som sonen numera har o han ville ju inte ha tangentbord till den. Så jag använde det gamla tangentbordet till 4:an trots att det inte var perfekt passform på det. Jag kom inte åt volymknapparna ordentligt o inte avstängningsknappen heller, men tangentbordet fungerade perfekt o på alla ZAGG-modeller är tangentborden bakgrundsbelysta.
Så jag har haft det i 2 år till min mini4, men så lyckades jag ju i förra veckan döpa tangentbordet i kaffe.Förlägen Jo det fick bada ordentligt i kaffe, så det tvärdog ju tyvärr. Nu tillhör jag ju dem som vill ha tangentbord till mina paddor, så det var bara att kasta sig ut o beställa nytt tangentbord. Nu så här i efterhand när jag satt i iPad mini4 i ett skal som är anpassat för den, måste jag nog säga att det var nog meningen att jag skulle döpa det andra tangentbordet så att jag köpte mig ett nytt.Galen Vilket lyft.Oskyldig Mycket smäckrare o oändligt mycket snyggare o givetvis är detta också bakgrundsbelyst o det är ju för den sakens skull jag envisas med ZAGG-tangentbord till mina paddor. Nu kommer jag också åt volymknapparna o avstängningsknappen o mini iPad 4 känns nästan som ny igen.Kär

https://www.dustinhome.se/product/5010895766/slim-book

Värd på Smyckestillverkning!

Anmäl
2018-06-13 13:58 #1 av: Niklas

Grattis! Det är inte så att det gamla tangentbordet började fungera igen när det torkade? Det kan hända.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Ta med iFokus på semestern. Ny app för iOS och Android.

Anmäl
2018-06-13 16:28 #2 av: Cessy

Det tvärdog o jag fick inte igång det 3 dagar senare o den ville inte ta laddning. Men tänkte att nu har det ju gått några dagar till, så bäst jag kollar om det går att ladda det.  Och jo nu verkar det ta laddning, så jag får se om det funkar som det ska när det fått ladda sedan ikväll. Frågade sonen om han ville ha det ifall det funkar som det ska o jo nu när jag fått ett annat skal/tangentbord till min, så var han plötsligt intresserad av det. Så fortsättning följer. 

Kanske funkar det - kanske inte, men hur som helst funkar det i såfall bättre till hans iPad mini2. Håller dock tummarna för att det funkar, för hans gamla skal är totalt utslitet o detta skyddar paddan bättre då han brukar asa med sig den på buss/tåg (han pendlar 2 tim per dag), så hoppar den igång vore det kanon, men märkte när jag tog i det att det luktar väldigt mycket kaffe.

Anmäl
2018-06-13 23:03 #3 av: Cessy

#1 Jo du fick rätt. Tangentbordet hostade igång efter blivit laddat. Nu återstår ju att se om det håller laddningen eller inte eller om det dummar sig på något sätt. Men sonen blev uppenbart nöjd med att få ett "nytt" fodral då det andra var utslitet. Trodde ju faktiskt inte att han ville ha tangentbord till sin, men det var nog bara det att han tyckte det var dyrt att köpa ett sådant o nu när jag köpt ett nytt, så blev det ju gratis o gratis är gott.Oskyldig Samtidigt vet han ju att skulle det köpas nytt fodral så hade han själv fått betala, för nu har han ju börjat jobba. 

Ja ja - rätt bra att det kom till användning o att du Niklas fick mig att kolla en gång till innan det åkte till tippen. Jag blev hur som helst jättenöjd med mitt nya tangentbord till mini4:an som fick en mycket slimare look o betydligt snyggare o dessutom nu kommer jag äntligen åt volymknapparna  o avstängningsknappen ordentligt. Så på det stora hela blev vi två vinnare på att jag döpte mitt tangentbord i kaffe.OskyldigSkämtarSkrattar

Anmäl
2018-06-14 17:03 #4 av: Niklas

:-D

Vänliga hälsningar, Niklas
» Ta med iFokus på semestern. Ny app för iOS och Android.

Anmäl
2018-06-15 18:18 #5 av: Cessy

SkämsNå det bidde ju rätt bra i slutändan trots allt.OskyldigSkämtarSkrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.