Annons:
Etikettövrigt
Läst 1298 ggr
Anonymamej
6/29/18, 10:16 PM

iPad 4 laddar inte

Har en gammal iPad 4, men den laddar så fruktansvärt segt.. tar nästan en hel dag att bara ladda till 70% (om den har 10% kl 08 på morgonen har den 70/80% kl 21:00) ska det va så? Har provat med vanlig iPhone sladd (som ska va till 8+) samt köpt en vanlig iPad sladd (dock så stod det att den inte va till 4an men 4 mini, men det borde ju funka?) har även provat ladda med power bank (brukar ju gå fortare) men det funkar inte heller.. så va kan jag göra? Det verkar inte säljas iPad sladd till just 4an

Annons:
Niklas
6/29/18, 11:31 PM
#1

Vad använder du för Laddare? Den som följde med iPaden eller en annan?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anonymamej
6/30/18, 12:56 AM
#2

Har slarvat bort sladden som följde men ipaden.. så försökte köpa en ny som va till andra iPad modeller (men tänkte iPad som iPad) men som sagt det funka inte. Så varken original iPhone sladd (som är till min iPhone 8+) eller den nya ipadsladden funkar:/ och iPad 4 sladd finns inte att köpa (va jag vet)

Niklas
6/30/18, 9:54 AM
#3

Sladdar till olika iPad- och iPhone-modeller fungerar med varandra om det är Apples originalprodukter. Är de av andra märken är det mycket vanligt att de uppför sig konstigt eller inte fungerar. Det jag menade var själva laddaren, den klump du sätter i ett vägguttag.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anonymamej
6/30/18, 11:19 AM
#4

Aha kan inget om elektronik (haha) jag vet inte riktigt just nu va det är för modell på den jag köpte men tror den bara va 5W och min iPad behöver 12W det förklarar ju varför den intw funkar

Niklas
7/1/18, 7:56 AM
#5

Det låter som att du laddar med en iPhone-laddare och då tar det mycket längre tid. Använder du den samtidigt är det inte omöjligt att den drar mer än den orkar ladda.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: