Annons:
Etikettövrigt
Läst 4186 ggr
DesK
7/23/18, 8:44 PM

Bilder från kamera till iPad pro?

Eftersom jag hittade ett riktigt trevligt bildredigeringsprogram till min iPad pro, så undrar jag hur man överför bilder från en kamera till iPad pro? Vi har två kameror en Canon D60 och en Sony a6000.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
nogo
7/23/18, 9:20 PM
#1

Lightning - SD-kortläsare. Osäker dock om paddan klarar råfilskonvertering i vanliga appar ex Lightroom CC eller om man måste nöja sej med jpg-filen. Kanske nån annan här som vet?

haraldgjh
7/26/18, 6:57 PM
#2

Hej Desiré! Jag blev nyfiken på vilket program du hade hittat! Hoppas du vill dela med dig! /harald

DesK
7/26/18, 8:34 PM
#3

Hej Harald! Programmet heter Affinity photo, det kostade knappa 150:-, vilket jag tycker är prisvärt. Ännu har jag bara skummat igenom programmet, men det gav mycket mersmak. Jag som är gammal linuxräv och lärde mig älska Gimp är helt klart imponerad av Affinity photo. Photoshop och dess mindre kusiner är jag inte lika imponerad av, pga priset.

Hur man löser raw-konvertering skulle också vara roligt att få veta 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

CamillaS
7/26/18, 9:47 PM
#4

I Ipad versionen av Lightroom så vet jag iaf att den klarar raw formatet. 
Har det programmet själv och betalar 50kr i månaden för det. 

Har även en SD - minneskortläsare till paddan vilket fungerar perfekt när jag vill ha in mina bilder från kameran till paddan.

Niklas
7/28/18, 5:31 PM
#5

Exempelvis Snapseed klarar också RAW. Det finns det ett gäng program som gör. Välj detdu gillar mest att jobba i. Apples SD-kortläsare har inga problem att hämta RAW-filer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
7/28/18, 9:06 PM
#6

Niklas hur rätar man upp en sned bild i Snapseed?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Niklas
7/30/18, 5:30 PM
#7

#6: Välj Rotera bland verktygen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: