Annons:
Etikettövrigt
Läst 860 ggr
DesK
2018-12-04 09:55

Apple-tv kontra chromecast?

Jag har ju en iPad pro och en iPhone 8, men en rv från Samsung och en från LG. Sedan har jag en Acer laptop. Funderar på att skaffa antingen apple-tv eller chromecast. Vilket rekommenderar ni och varför just den?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
OlgaMaria
2018-12-04 10:08
#1

Apple Tv är ju betydligt dyrare och jag undrar om den är så mycket bättre att ha än Chromecast. Vi har Iphones och en smart tv från Samsung samt en chromecast. Behöver inte använda den jättemycket eftersom många appar finns i Tv:n, men känns som chromecasten täcker alla behov och är enkel att använda, även för gäster. Har inte hunnit undersöka den så mycket än. Fick den för några veckor sen bara från min syster.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maleficum
2018-12-04 10:12
#2

Min brorsa och pappa har Chromecast, mycket enkel att använda och funkar riktigt bra. (Brukar alltid använda den under sommaren och är superenkel att använda med datorn eller telefonen om man ska se på tex netflix, youtube eller svtplay vilket är de saker vi använder den mest för.)

Vi är inte apple människor men fick en apple tv av moster när hon rensa ut saker (som jag gav vidare till en kompis) så har inte använt den men den kändes "klumpigare" och mer krånglig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Tuulikki]
2018-12-04 10:31
#3

Vi älskar våra 2 chromecasts. Funkar kanon både från samsung s8, iPhone 8+ och en samsung-platta samt från datorerna 😊

Niklas
2018-12-04 10:49
#4

Jag har ingen erfarenhet av Chromecast så jag kan inte jämföra. Apple TV är ofta bäst om man använder Apples prylar i övrigt. Exempelvis går många appar att köra på Apple TV. Har du redan såna appar till iPad eller iPhone kan du spela direkt på Apple TV. Sen kan du använda Apple-prylarna till att styra Apple TV eller visa deras skärm på Apple TV, exempelvis om du har semesterbilder eller ska hålla en presentation (kanske inte aktuellt hemma 🙂). FaceTime borde du också kunna köra via Apple TV så att du ser de andra på stor skärm. Eftersom Chromecast är så billig att köpa kanske du ska börja med en sån och testa om den gör allt du vill.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

haraldgjh
2018-12-05 10:33
#5

Jag har en gammal Samsung och en appletv nyare modell och är mkt nöjd med den men har ingen chromecast att jämföra med. En fråga till Chromecastarna. Det finns en billigare och en dyrare, vilken ska man köpa? Kan man köra Chromecast utan hemmanätverk? Tex visa bilder från en mobil till en tv med hdmi?

[Tuulikki]
2018-12-05 11:12
#6

#5 jag är inte så duktig på detta själv. Jag har en av varje men på 2 helt olika sorters tv-apparater (en är sprillans ny och en är 13 år gammal). Men här kommer en länk med bra info https://www.google.se/amp/s/tekniksmart.se/sa-far-du-ut-mer-av-din-chromecast-5-enkla-tips/amp/

Annons:
adress
2018-12-05 11:41
#7

ATV om man har andra Appleprylar utan tvekan. Enkel att använda med iPhone /iPad och Mac.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
2020-11-26 14:26
#8

#0: Blev det Chromecast eller Apple TV till slut?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
2020-11-26 15:55
#9

Det blev Chromecast 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
2020-11-26 16:32
#10

Är ni nöjda? Jag har inte använt Chromecast.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
2020-11-26 17:12
#11

Vi tycker att den funkar bra, killarna kan titta på film på stora tv:n via sina mobiler och jag via både mobil och iPad 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
2020-11-26 18:10
#12

Kul! Jag hade nog också testat Chromecast först om det var de två jag valde mellan. Chromecast kostar så lite så det är ingen katastrof om den inte är tillräckligt bra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

DesK
2020-11-26 19:30
#13

Kan man använda Chromecast till något mer?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
DesK
2022-06-26 19:32
#14

Idag har jag fått en Apple-TV senaste modellen med 64 Gb minne av mina killar 😊 Nu gäller det att få den att funka med min iPad och mina hörapparater. Alla tips mottages tacksamt 😊🙏

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Niklas
2022-06-28 18:20
#15

Kul! Det mesta borde du kunna lösa själv. Så svårt ska det inte vara. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: