Annons:
Etikettövrigt
Läst 2418 ggr
Kirnzy
5/12/19, 8:14 AM

Byta iCloud-konto

Nu är det så att jag på min iPad använder en annan persons iCloud, men skulle vilja byta till mitt egna. Om jag loggar ut från det nuvarande iCloud-kontot, försvinner saker som redan finns på min iPad då? Eller stannar allt som tidigare? Har skjutit upp detta i snart 7 år, då jag inte vill riskera att mina tiotusentals sidor på Pages ska försvinna.

Annons:
Niklas
5/13/19, 10:36 AM
#1

Frågan är lite svår att besvara utan att ha fler detaljer. Allt du har lagrat på den andra personens iCloud-konto kommer att ”försvinna”. Är det så att du har använt den andra personens iCloud och Apple-ID överallt i din iPad?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kirnzy
5/13/19, 1:14 PM
#2

#1 Menar du att allting kommer försvinna från iCloud- kontot eller från min iPad? Har säkerhetskopierat några gånger men utöver det vet jag inte så mycket. Jag använder mitt egna Apple-ID, men har använt denna personens iCloud hela tiden.

Niklas
5/13/19, 6:41 PM
#3

Det försvinner från din iPad. Hur har du gjort för att använda ditt Apple-ID och någon annans iCloud?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kirnzy
5/13/19, 6:52 PM
#4

#3 Vet inte faktiskt, men använder mitt egna Apple-ID till allt utom just iCloud, det går att logga in och ut på hur som helst (förutom just på iCloud). Vet inte vad mer man använder Apple-ID till förutom app store, iTunes, spel mm? Vet du varför allt försvinner från ipaden? Känns konstigt att det inte kan vara kvar på enheten..

Kirnzy
5/13/19, 7:25 PM
#5

Så nollställs då hela ipaden om man loggar ut från iCloud kontot?

Niklas
5/14/19, 8:41 AM
#6

#4: Var ser du den andra personens Apple-ID? Det är ju det att iPaden visar vad som finns i iCloud, men lagrar inte nödvändigtvis allt i iPaden. När du tar bort kopplingen till iCloud-kontot kan den inte längre visa de sakerna. #5: Nej då. Bara det som ligger på det iCloud-konto du kopplar bort försvinner. Vilken Version av iOS har du?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Kirnzy
5/14/19, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Jag ser inte den andra personens Apple-ID någonstans, då jag aldrig har loggat in på det. Jag har ingenting "på" på iCloud, utan säkerhetskopierat bara lite då och då. Så egentligen ligger "allt" på iCloud på det sättet, men hur hur vet man vad som är lagrat i iCloud? Jag har iOS 10.1

Niklas
5/14/19, 10:37 AM
#8

Det känns som om jag förstår mindre för varje inlägg du skriver. 😂 I din senaste bild ser det ut som om du inte sparar någonting alls i iCloud. När du skriver att du sparar på iCloud, menar du att du gör säkerhetskopior av iPad ibland, men att du inte jobbar mot iCloud?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kirnzy
5/14/19, 11:08 AM
#9

#8 Precis, jag har inte sparat något på iCloud, förutom de säkerhetskopior jag har gjort. Jo jag är lite förvirrad själv, kan ingenting om sånt här och Apples automatiska svar hjälper ju inte mycket.. Tack för att du orkar svara iallafall :)

Niklas
5/14/19, 11:57 AM
#10

Okej. Även om jag inte förstår hur du kan komma åt personens iCloud (om det inte är via familjedelning) så verkar det inte som om du egentligen har något annat än säkerhetskopior av din iPad i iCloud. Då är det enkelt för du kan sluta Säkerhetskopiera dit och börja Säkerhetskopiera till ditt eget iCloud utan att något ska försvinna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Kirnzy
5/14/19, 5:24 PM
#11

Så du menar att när det står att det "..tar bort dess data från iPad" när jag trycker på logga ut, så gör det inget för att det inte finns någon data från iCloud på min iPad? För ja, det är ju inget annat än säkerhetskopior där, både från min och den andra personens sida. Sen kan jag inte "komma åt" något på iClouden förutom mina och den andra personens säkerhetskopior, det är dessutom jag som använde kontot först, då jag skaffade Apple innan den andra personen och lånade uppgifter.

Niklas
5/15/19, 12:55 PM
#12

#11: Eftersom du inte har valt att använda iCloud för något annat än säkerhetskopior finns det inget därifrån som kan försvinna. Om du ändå skulle ångra dig efteråt kan du logga in på iCloudkontot igen och få det som innan. Vill du vara ännu säkrare på att kunna backa kan du göra en säkerhetskopia till iCloud precis innan du loggar ut från kontot.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: