Annons:
Etikettios-ipados
Läst 1163 ggr
CamillaS
2020-04-27 11:39

Kan IPad synka till IPhone utan Icloud?

Som rubriken lyder undrar jag om jag måste ha ett iCloud konto för att bilder, dokument osv ska föras över automatiskt till min telefon från min IPad och tvärt om.
Jag tänkte om jag t.ex bara kan ha google drive istället som sparar alla mina bilder istället för att ha bilderna både på iCloud och google photo i det här fallet.
Både iCloud och google drive klagar på att jag har för lite utrymme och tänkte då om man bara skulle kunna ha den ena tjänsten och betala för mer utrymme istället för att behöva betala för båda.

Vad har ni för tankar kring det?

Annons:
Niklas
2020-04-27 13:13
#1

Den enda vägen att Synka allt det du skriver mellan två enheter är via iCloud. Google Drive kan inte göra det. Om du använder iCloud får du säkerhetskopiering på köpet ifall du aktiverar det. Tänk på att Google Drive inte alltid sparar bilder i högsta upplösning. Om du sparar bilder från iPhone där och raderar dem i mobilen är risken att du går miste om de högupplösta originalen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Blåtummen
2020-04-28 12:48
#2

Hade samma problem men utökade utrymmet i iCloud, inte så dyrt för att slippa strul.

CamillaS
2020-04-29 18:49
#3

#1 Tack för svaret. Det var lite dom tankarna jag hade.
#2 Ok ja nej det är inte jättedyrt men ska man ha båda tjänsterna så blir det en slant.
Hur fungerar iCloud, får man nya Gb varje månad eller betalar man för ett utrymme totalt sätt?
Vi säger att jag betalar för att ha 200 Gb i månaden. Hur är det då får jag 200 nya då nästa månad eller är 200 det totala som jag alltid kommer ha om jag inte betalar för ännu mer dvs?

Niklas
2020-04-30 18:06
#4

#3: Du betalar för det totala lagringsutrymmet under månaden. Har du 200 GB får du lagra 200 GB där så länge du har kvar abonnemanget.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

CamillaS
2020-05-01 17:58
#5

#4 Ok men man kan radera saker också då för att få mer utrymme utan att behöva köpa till mer utrymme eller?

Niklas
2020-05-02 10:21
#6

Absolut. Det är som att ha en hårddisk som står hos Apple. Du lägger vad du vill där.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
CamillaS
2020-05-02 12:44
#7

#6 Tack för svaret. Då ska jag se över vad jag kan radera.

Upp till toppen
Annons: