Badkruka? Närå ;)
Tro det eller ej men jag har tagit mig ett dopp i sjön. Hörde barn skratta en bit ifrån så jag var tvungen att gå ner de 20 meter för att ställa mig på min brygga och kolla läget och mycket riktigt så var det barn som badade. Galet, tänkte jag! Men jag kände på vattnet och tyckte det var helt okej och när jag kollade termometern så var det 20 grader och då kunde jag inte låta bli.. jag gick i och det var underbart! Första doppet i år blev av vid 22:00-tiden!
haha, när jag bara såg rubriken trodde jag att du hade hittat nåt nytt superskydd du ville rekommendera till iPaden och badat den 😃. men 20 m till närmaste badsjö låter ju som ett trevligt boende 🙂
Haha, det hade ju varit lyx att prova ett sådant skydd. Ja, det är inte fy skam att bo som jag gör. ;)
jo det finns ju i och för sig vattentäta "påsar" för telefoner och även i storlek för surfplattor, men det är ju ingen höjdare direkt att använda sina gadgets medan de ligger i en sådan påse.
mm, kan tro det 🙂. det är ju tyvärr liiiite väl extremt prisläge på sjönära boenden i den här regionen där jag bor (mellan Stockholm och Uppsala) 😃!
Ja priserna är höga nästan överallt. Det är sjukt högt pris för vårt hus också med tanke på var det ligger men det är väl för att det är så nära Göteborg.
ja det är ju bra att det är nära till gbg också, med det och med sjötomt är det sista ni behöver bekymra er för att huset skulle sjunka i värde.
fast överallt är verkligen inte priserna höga 🙂. jag har faktiskt alltid undrat hur folk överhuvudtaget kan få ihop det att bygga hus i vissa områden där värdet på huset sen är så oerhört lågt. det kostar ju ändå detsamma att bygga själva huset var det än är, även om de får tomten för en spottstyver. de måste väl antagligen rätta sig efter det genom att bygga med lägre standard, i alla fall om de ska ha banklån till byggandet.
Grattis till doppet Jens! 🙂 Jag försökte övertala min hund vid morgonprommisen att åtminstone bada fötterna, men hon vägrade, istället drack hon sjövattnet utan att blöta ned fötterna 🙂
/Désirée
Haha DesK, min hund badar gärna men simmar inte utan ner i vattnet för att kyla av magen och benen, står still en stund och sedan går upp. Det gör han flera ggr om dagen för han går ner när han känner för det 😉
Önskar att min hund vore så klok! Men hon är en riktig badkruka! 🐶
/Désirée
Sådan matte sådan hund? 😃
😃 😊 Fast jag badar gärna i badkaret och i uppvärmd simbassäng 🙂
/Désirée
Nu är vår 🐶 ren, för vi badade henne igår. Dessvärre glömde jag fota henne, hon ser alltid lika rolig ut när vi badar henne 🙂
/Désirée
Hehe, hundar är härliga! =))
Jo visst är de! 🙂 Hon har ju rätt stora öron och när hon är sur fäller hon ut dem i sidled från huvudet, så hon ser ut som en vingmutter 🙂 Stora öron har hon för att kompensera min dåliga hörsel 😉
/Désirée
När jag badar min hund så faller han ner i trans och ingen i världen kan tala med honom. Han är helt nollställd och så ser han ut som en valp för att vi ska tycka synd om honom men så fort jag säger: Nu är det klart! Då springer han ut och rullar sig och springer runt och är så glad. Jag ropar: Ska jag torka dig och han springer runt lite till och kommer till mig för att bli torkad. Han är så lycklig. När jag går ut sedan med honom så är han stolt för att han är nyduschad och snygg och vill gärna att alla ska se honom hur duktig han har varit =))
Åh vad fin han är! Ser mer ut som en rottis än en flat 🙂
/Désirée
Han är så snäll och feg. Han väger över 60 kilo (han ska väga 58 kilo enligt veterinären för han har gener från en tysk rottweiler och de är långa, stora, höga rottisar) och när vi går på okända ställen så sjunker han er 5 cm för bröstar upp sig och då är alla livrädda för honom för han är så gigantisk och jag bara småler. Mamma älskar att gå ut med honom och min mor är så liten och när hon går ut med honom så ser det roligt ut. Alla går omvägar för de tror att hon inte orkar med honom (vilket hon inte gör) om han skulle dra eller sticka iväg men han gör inte det. Han är för snäll för det. Nu börjar han bli till åren (10 år) och känner av ledvärk m.m. och det gör att promenaderna blir inte lika långa som förr när jag cyklade med honom. Vid 5-6 års ålder så kunde han springa bredvid i 2-3 mil utan bekymmer. Han älskade det men idag klarar han inte det. Nåväl, livet går fort och 2-3 mil tog sin tid för jag hade fika, vatten m.m. med mig och det var tider det. Min hunds mamma vägde 65 kilo innan hon hade valpar! Vilken bamsing det var och hon var renrasig rottis.
Rottweilers är ju rejäla vovvar och flattar är ju heller inte direkt små 🙂 Så inte konstigt att din hund har den storleken. Akitor är 61 - 67 cm +/- 3 cm och väger mellan 34 och 50 kg, så jag skulle vilja säga att de inte är särskilt stora, men de är robusta och stabila hundar.
Ett litet tips för lederna är att du köper gglukosamin och blandar i maten, det gör jag till min 13 år gamla hund och jag märker stor skillnad på hur hon rör sig 🙂
/Désirée
#19 Han äter två mediciner varav en är just glukosamin. =)
På vår kvällspromenad härom dagen blev vi utställda av en människa för att vi gick just där. Kvinnan som skällde på oss stod på sin balkong, men på en fint iordninggjord uteplats satt några äldre människor som sa till oss att det bara är trevligt att vi går där ibland för hunden är ju så fin och snäll 😃 En av karlarna kom fram till oss med en iPad i handen och frågade om han fick fota Bishou och det fick han göra, Bishou viftade till och med artigt på svansen 😃
/Désirée
Det finns så konstiga människor runt omkring och det finns även vänliga människor. Kul att det var en som hade en iPad och naturligtvis så tipsade du om denna sida? 😉
Självklart! 🙂 På midsommarafton såg jag förresten ett par som filmade med sin iPad 🙂 Det var väldans praktiskt för mig, för det jag inte såg kunde jag se på deras iPad 🙂
/Désirée