iPad iFokus

iPad

Läst 35 ggr
keshmesha
2022-11-11 09:56
0

Ej fungerande skärminspelning

Snälla det är akut!
Min skärminspelning startar inte alls, trots att jag följer rätt instruktioner dvs trycker på inspelningsknappen länge så inställningar för det syns, väljer mikrofon på och väljer sedan Zoom som jag vill spela in.

Men ingen inspelning sker alls… knappen lyser inte rött och inga tecken på inspelning heller. Testade även att enbart spela in min hemskärmen, det fungerade inte heller!

Inspelaren är död! 🥶😭

keshmesha
2022-11-11 09:57
0

#0: jag har 15 iOS. iPad Air 2
Inspelningsknappen är inte nedtonad och det sker en nedräkning från 3, sedan återgår den till vanliga läget dvs ingen inspelning.

• Redigerat 2022-11-11 10:07 av keshmesha
keshmesha
2022-11-11 10:27
2

Hittade bra förklaringar här.
https://se.moyens.net/iphone-ipad/topp-satt-att-atgarda-problem-med-skarminspelning-som-inte-fungerar/

Nu fungerar inspelning för samtliga men inte för zoom.
Lösningen var att stänga av skärmtid på inställningar

Skärminspelning kan vara väldigt praktiskt när du ska visa en bugg med en app eller göra en snabb beskrivning av hur en viss inställning måste aktiveras på din iPhone eller iPad. Och du kan inte heller spela in något som händer på din iPhone eller iPad om inte funktionen inte fungerar. Det finns flera anledningar […]
Niklas
2022-11-11 10:50
1

Tack för att du delade med dig av lösningen! Det kan hjälpa andra i framtiden. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning