iPad för sjökort
Hej
har haft en iPad på låns ett par år som nu är tillbakalämnad. Nu är det dags att skaffa en "ny". Den viktigaste kvaliteten är att den skall ha lång batteritid för jag tänker ha iPaden på båtar när jag seglar. Det är rätt krävande för man vill ju ha uppdateringar hela tiden. Det har funkat väldigt bra så långt. Men nu när jag skall leta. Vilka iPadar har oslagbar batteritid?****
- Redigerat 2023-01-10 17:35 av Leif_ivan
Mitt tips: Köp en standard iPad (oslagbart pris för vad man får) och då får du pengar över till att köpa en riktigt bra Powerbank som kan ladda iPaden 2-4 gånger. Jag har en som kan ladda min dator och telefon samtidigt från tomt till fullt. Den köpte jag för tre fyra år sedan och då kostade den strax över 1000 kr har jag för mig. Men det skulle jag säga är den mest ekonomiska lösningen om det är batteritid som är det du oroar dig mest för.
Dessutom kan du ha powerbanken till mycket annat, som telefon, lampor, etc.
Mvh // Johan
Jag tycker som Johan. Rekommenderar standard-iPad till nästan alla som inte använder dem i arbetet.
Batteritiden är ganska lika på de flesta iPad-modeller. Med Johans lösning klarar du dig långt.
Jag är fortfarande förvånad över att en standard-iPad inte kostar mer än den gör. Billigaste iPhone kostar 50 procent mer trots att det mest är möjligheten att ringa som skiljer. Å andra sidan får du en stor fin skärm på iPad som iPhone inte kan tävla med.