Hur rensa systemdata i iPad? Tar halva lagringsutrymmet
Jag trodde jag hade råkat ut för det mesta när det gäller iPad och iPhone, men nu har jag stött på ett problem jag inte lyckats lösa. 🙂
Min ena iPad har 128 GB lagringsutrymme. Nu tas 65 GB av det upp av ”systemdata”. Det är tydligen cacher, temporära filer och annat. Innan jag upptäckte den här utrymmestjuven raderade jag mängder av stora filer eftersom jag hela tiden fick meddelanden om att utrymmet var slut. Om jag rensade tio GB tog det bara någon dag innan det var fullt igen.
Surfningshistoriken är nästan tom, jag har plockat bort stora filer ur alla appar jag kommer på, appar som inte används avlastas automatiskt, iCloud-data lagras bara på iPad för sånt jag använder ofta. iPadOS går inte att uppdatera eftersom det saknas utrymme, men det var bara några veckor sen jag uppdaterade det senast.
Någon som har tips om hur jag kan minska andelen systemdata? Det är orimligt att iPadOS tillåter att det tar upp så mycket utrymme.
Jag behöver samma tips!
/Désirée
Plötsligt, utan att jag har gjort något, eller på grund av allt jag gjort, har nästan 60 GB lagringsutrymme frigjorts. 🤔
#1: Tyvärr har jag inga tips eftersom jag inte vet om något jag gjorde fungerade. Har du också en väldigt stor del systemdata?
- Redigerat 2023-05-03 11:39 av Niklas
Något är tokigt trots allt. Nu har systemdata vuxit till över 50 GB igen.
För min del verkar det ha blivit bättre, nu ligger jag på strax under 10 Gb
/Désirée