iPad iFokus

iPad

Etikettspel
Läst 5075 ggr
[Nathalie62]
0

Spel i Ipad

Hej.

Måste man köpa spelen från app store en gång till när man redan har köpt dom sen tidigare? Samtliga av de jag köpt är anpassade till datorn men skulle man inte kunna "föra över" dom till Ipaden? Det är ju rätt tråkigt om man ska behöva göra det när man betalt för dem en gång innan😮

Niklas
0

Till datorn och iPad är det olika spel och de går inte att föra över.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
0

nej så är det, det är helt olika plattformar och spelet måste byggas från grunden för vart och ett av dem - och det gäller naturligtvis samma för android också. eller om du köper samma spel till xbox, nintendo, ps3 - du får betala fullt varje gång - ja till och med om du köper till nintendo wii och nintendo ds. men visst vore det trevligt om man åtminstone kunde få nåt slags grupprabatt 🙂, men så är det alltså inte.

har du skaffat dig en iPad nathalie Glad?

[Nathalie62]
0

Skoi att se dig här också kissidor 😉

Jag har fått låna en och ibland är det trevligt att bara koppla av med något spel och då kunde man ju spela dem jag hade köpt tänkte jag men tjii fick man tydligen 😮
Det hade suttit fint med någon typ av grupprabatt nu ja, 😃

[Nathalie62]
0

Får väl hitta på något annat avkopplande att göra dårå, så trist😭

[Jens]
0

Vad är det för spel som du brukar spela? Det kan ju finnas liknande spel som är gratis?

[kissidor]
0

jodå, jag är här också ibland, men här är det till skillnad från de andra sajterna huvudsakligen jag som frågar och andra som sitter inne med svaren 😃. vad kul att du har fått låna en, då kan du surfa och titta på film bekvämt då🙂? om du har bra uppkoppling där du är dvs, hoppas du har det. 

då får du hitta några nya roliga spel då 😉. det finns ju en hel del gratis iaf, men många av dem kräver dock att man köper till saker för att de ska bli särskilt roliga.

det jag och dottern spelar som inte finns till android är skylanders lost islands och hayday. om du ställer en fråga här på sajten och talar om vad det är sorts spel du gillar får du säkert en massa bra tips av de vana iOS-användarna 👍.

[Nathalie62]
0

Det är inte så avancerade spel, bland annat Rise of atlantis och Letters from nowhere 1 och 2 så vart det någon till jag inte minns nu men tyvärr kostar dom allihop 😭saken gör det inte lättare av att jag är väldigt envis och har jag bestämt mig för en sak har jag svårt att ändra på det 🤓

Har kollat på liknande men tyvärr kostar dom också och det retar mig, får väl ordna hit min laptop så kan jag spela dom på den 😛

Kissidor, jag har fått tillgång till gratis wifi där jag befinner mig 😉😃

[kissidor]
0

åååh va bra att du har fått wifi nathalie 😃! det måste få dagarna att gå lite fortare 🙂.

hoppas du trots din envishet ändå kommer att få glädje av iPad-lånet 😉

[Nathalie62]
0

Tack. Ja det gör det, eftersom jag mer eller mindre bor här så fick jag det 😃 annars hade man fått stå för den kostnaden själv.

Niklas
1

En form av väldigt bra grupprabatt kan man säga att det finns. Man kan installera samma appar på flera iPhone och iPad utan att behöva betala extra för det. Jag minns inte hur många kopior man får ha.

[kissidor]
1

fast det är nog knappast en grupprabatt nathalie är imponeras av🙂. inom samma plattform kan man ju såklart installera och använda det i fler enheter, så funkar det väl för alla mobil-OS? och visst snål-utnyttjar man det till viss del, genom att man inte betalar samma app flera gånger inom familjen. men det vore ju verkligt hutlöst om jag skulle behöva betala för den flera gånger för att ha den i flera enheter som alla var mina. som tex för att spela samma spel nån gång då och då en stund på lunchen eller i ett väntrum eller nåt på min iPad mini som jag annars spelar på min iPad 4 - fattas bara 😮!

[Jens]
1

Okej, jag tittade lite på de spelen som du tog upp och det kanske är så att det finns en uppsjö av olika versioner av de spel du nämner eller är det så att man måste betala för levels? Jag spelar så sällan 😉 så jag är ganska så dålig på sånt här.

De jag kollade på är gratis:

The Rise of Atlantis HD

Letters from Nowhere HD

Letters from Nowhere 2 HD

Det är klart att om man spelar dessa från iPad så får du säkert börja om från början.

Niklas
1

#11: Fast alla enheterna är ju inte mina. Det är familjens. Vi är fyra personer som till exempel bara betalar en gång för appar vi använder både i iPhone och iPad. I princip kan det vara åtta installationer till priset av en. För oss är det många sparade kronor. Jag tycker att det är en fantastisk rabatt. Apple skulle lika gärna kunna tycka att jag och min fru eller dotter ska betala var för sig. Apple tillåter att man använder samma Apple-ID på upp till tio enheter. Det är alltså inte fråga om snål-utnyttjande som du skriver att det är på de andra plattformarna.

[Nathalie62]
0

#12, De spelen du länkade till är inte gratis, det går till en viss tid eller var det levels? Minns inte nu men för att fortsätta spela dom var man tvungen att betala för de….igen och jag anser det är onödigt.

#11, Det vore ju verkligt hutlöst om jag skulle behöva betala för den flera gånger för att ha den i flera enheter som alla var mina. som tex för att spela samma spel nån gång då och då en stund på lunchen eller i ett väntrum eller nåt på min iPad mini som jag annars spelar på min iPad 4 - fattas bara Förskräckt!
är precis så jag menar kissidor.

[Jens]
0

Okej, jag såg nu att det står 'Erbjuder köp inuti app' och det är så olyckligt att de försöker lura köpare att tro att det är gratis.

Hoppas att du hittar roliga spel ändå!

[Nathalie62]
0

#15, Jens, ja det är mycket fult när det inte alls är så!
Tack så mycket. Kanske en dum fråga men Blir det samma grej om man köper en surfplatta med android i ?

[Jens]
0

Ja, jag gillar inte det heller men det är ju precis likadant på facebook med vissa spel att de kör med fulknep för att tjäna extra pengar genom att köpa småsaker eller något annat skit. Jag har gått på det flera ggr men försöker bättra på mig 😂

Jag äger ingen androidplatta så jag vet faktiskt inte om det är samma sak där men det skulle inte förvåna mig.

[Nathalie62]
0

#17, jag har inte ens facebook och tur är väl det 😃

Mycket bättre dom är ärliga och skriver tydligt att det kostar, inte köper folk det bara för att dom gör på detta sättet, eller tror du det? Man blir ju bara besviken på dom istället 😮😡

Det är nog samma på en android platta då. Trist

Niklas
0

#16, 17: "Freemium", som den affärsmodellen kallas, är mest lönsam just nu och därför använder många den. Jag har stängt av möjligheten att göra köp inuti appar. På det viset är det ingen risk att jag får några oväntade kostnader så där.

[Nathalie62]
0

#19, det blir inte oväntat så sätt för inga pengar dras för mig eftersom jag inte angett mina personuppgifter men det är ändå hemskt fult att göra på det där sättet som dom gör.

Funderar på att köpa en laptop istället 😉, blir bara galen på det här märker jag 🤔.

[Jens]
1

#20 Det är väl som alla nya saker att man måste ge det en tid att lära sig använda det fast då måste också viljan finnas att lära sig det också. ;)