iPad iFokus

iPad

Etikettinställningar
Läst 26817 ggr
MonisN
25

Rensa cachen i iPad

Jag funderar på hur man rensar cachen i paddan. Om jag är iloggad på en sajt och loggar ut så är jag automatisk inloggad igen nästa gång jag besöker sajten. Detta är irriterande då vi är flera om samma padda. Hur tar jag bort automatisk inoggning?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[Jens]
4

Eftersom du inte skriver vilken Webbläsare du använder så förutsätter jag att du använder dig av Safari och då ska du gå till Inställningar > Safari > "Rensa historik" och "Radera cookies och data". På samma plats så hittar du "Autofyll" och det ska vara avstänggt om du inte vill ha automatiska inloggningar.

MonisN
0

Oj, jag glömde skriva att det är Safari. Tack för tipset🙂Borde ju kunnat lista ut det själv, men ibland hänger sig den medfödda datorn😇

Du kan möjligen inte ge tips på hur man högerklickar på paddan också? Går det ens?

[Jens]
0

Hehe, ingen fara. Högerklickfunktionen som finns i PC finns inte på paddan. Vad är det du vill komma åt när du vill "högerklicka"?

Niklas
1

#2: Det närmaste högerklick du kan komma är nog att peka och hålla på länkar, bilder och dylikt i Safari. Då dyker en meny med val upp.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MonisN
0

Det finns ju lite olika val när man högerklickar, t ex kan man se exif i bilder mm. Kräver iofs progam eller plugin. Det finns annat också, kommer inte på nåt just nu, men jag saknar högerklickning.

Niklas
0

#5: Det beror på vad du har för operativsystem också. Det är alltså funktioner du saknar snarare än högerklick.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MonisN
0

En del funktioner når man via högerklick, vet inte hur man ska få dem i paddan eller iPhonen.

#1 Jag har gjort som du skrev, men jag är fortfarande inloggad när jag tar upp sidan igen.

[Jens]
1

Ta bort eller rensa sparat Safari-innehåll 1. Rensa din historik från Safari genom att gå till Inställningar > Safari > Rensa historik 2. Rensa alla cookies från Safari genom att gå till Inställningar > Safari > Rensa cookies och data 3. iOS 5 eller senare: Om du vill rensa annan sparad information från Safari, ska du gå till Avancerade > Webbplatsdata > Ta bort all webbplatsdata Då blir det komplett rensning :)

MonisN
0

Tack, då ska jag göra ett försökt till! Webbplatsdata har jag nog inte varit inne på.