iPad iFokus

iPad

Etikettnyheter
Läst 1529 ggr
[Jens]
1

Ipad kan få större skärmar

Det har länge ryktats om att iPad kommer få en större skärm och nu har representanter från Apples leverantörer bekräftat att tester görs.

Både iPhone och iPad kommer få större skärmar i framtiden. Det handlar om 13 tum för iPad och större än 4 tum för iPhone. Om det välkomnas från köpare är svårt att säga, speciellt köpare som föredrar att använda sin telefon med en hand när de t ex skriver meddelanden m.m.

Om dessa rykten är sanna så kommer de nya produkterna säkerligen dyka upp 2014.

[kissidor]
0

det finns ju definitivt en målgrupp för en iPhone med större skärm i alla fall, likaväl som det finns androidanvändare vars hetaste önskan är en androidlur i toppskiktet som inte har 5" skärm. men det klokaste av Apple vore väl att göra den i två storlekar i såfall. 

det vore kul att testa en 13" platta 🙂. utmaningen där torde väl vara framförallt att hålla ner vikten utan att den börjar kännas icke-gedigen. och det krävs ju rätt häftiga processorer för att driva alla de pixlarna förstås, om man antar att de inte törs gå ifrån retina nu när folk blivit bortskämda med riktigt högupplösta skärmar. men häftiga processorer är väl det minsta problemet. större batteri krävs förstås också, och det finns det ju plats för, men så var det ju det där med vikten då - nej jag tror faktiskt det är det de får jobba hårdast på att få till. men jag är definitivt intresserad i alla fall 🙂.

[Jens]
1

Vad jag har läst om iPad så kommer den bli tunnare och lättare med retina-skärm. Nåväl, det är rykten som jag läser så visst är det intressant. 😉 

Telefon. Ja, jag kommer nog inte ha så mycket val för jag har redan bestämt mig att jag kommer köpa iPhone 6 när den väl kommer ut och det blir säkert 2014. Råkar den vara större så får man leva med det även om jag inte ser det som ett extra plus. Jag tänker inte köpa 5S eftersom jag är så himla nöjd med den jag har (iPhone 5).