Ipad blir tunnare och Ipad Mini får Retina
Apple-event med iPhone i centrum kommer tas upp den 10 september men något senare så kommer nya Ipad presenteras och den kommande och femte generationen av Ipad sägs bli tunnare och få liknande design som Ipad Mini. Designen på Ipad 4 med Retina har inte förändrats sedan länge men vad finns det att göra? Den är ju redan så snygg som den är. =)
Ipad Mini kommer säkerligen få Retina-skärm för det är många som har väntat på detta.
Att det ska komma en 13 tum Ipad har jag inte hittat någon information ännu vilket jag hade hoppats på. Skulle sitta fint med en 13 tum.
jag tror inte de kommit så långt med 13" än, det kommer nog först vid nästa iPad-släpp kan jag tro. men jag är också klart intresserad av en 13"-platta, inte minst som jag fick till min inloggning genom jobbportalen komplett med virtuellt skrivbord med full åtkomst till precis alla filer och och program därinne nu 🙂, junos pulse och vmware horizon var apparna jag behövde (för er som ev minns att jag hade den frågeställningen för några månader sen).