iPad iFokus

iPad

Etikettövrigt
Läst 1665 ggr
DesK
5

IPad är beroendeframkallande!

Som en del av er vet så vann jag min iPad här i slutet av 2011. Ska sanningen fram så visste jag knappt då vad man ska ha en iPad till! 😊 iPaden kom hem och övriga i familjen la beslag på den, så det tog nån vecka innan jag själv började bekanta mig med den på allvar. Bland de första sakerna jag uppskattade med den var att kunna läsa böcker och slösurfa med den 🙂 Senare lärde jag mig att iPaden kan användas till allt som en stationär dator eller laptop används till 🙂 Ytterligare en sak som är toppen med iPaden är att kunna titta på film i den, så jag behöver inte ha någon TV i sovrummet eller i köket. Det är bara att sätta iPaden i tangentbordet och slå filmen eller tv-programmet som jag vill se 😃 På detta viset sparas en hel del utrymme och pengar och flexibiliteten är så mycket större! En till mycket bra sak är att kunna kolla kartor när man är på resa. Visst det går i mobilen också men iPaden ger betydligt bättre överblick 🙂 Så jag har gått från att knappt veta vad paddan ska användas till, till att närmast vara beroende av denna braiga sak! 

Återigen tack till iFokus för iPaden, som numera följer med mig nästan jämt! 🙂

/Désirée

[kissidor]
1

kan bara hålla med 🙂. det första vi gör när vi kommer hem dottern och jag är att rusa och ta våra iPads 😃.

Niklas
3

Jag känner igen det. Det har gått så långt att tio timmar batteritid inte räcker till en normal dag. Sen i april har jag skött 99,9 procent av mitt jobb med iPad. Jag har hittat vägar att göra i stort sett allt som jag tidigare gjorde på Macen. Det betyder även att jag inte har jobbat vid ett skrivbord på evigheter. Jag sitter i en fåtölj, ligger i sängen eller soffan, sitter i trädgården, bilen eller någon annanstans och jobbar. Jag ska inte påstå att allt går lika enkelt som i en bärbar dator, men en del saker går mycket bättre och sett till helheten är det ett stort produktivitetslyft för mig. Jag blir inte lika splittrad som vid Macen där det är lätt att fastna i andra saker än det jag egentligen håller på med eller borde göra.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

cinaslife
2

Håller fullständigt mer er ALLA! När ipaden släpptes så tänkte jag bara att det var en onödig pryl, men ser bara fördelar och skulle inte klara mig utan den… ja och min Iphone förstås… så bra att de zynkar klockrent tillsammans

"Lev livet idag, imorgon kan det vara försent"

Kram
PTCina
DesK
0

Det verkar var ett smittsamt beroende! 😉

/Désirée