Bör man uppgradera iPad mini till iOS 7?
… eller blir det prestandaförsämringar i den då?
på det stora hela tycker jag väl uppgraderingen varit av godo i retina-paddorna, även om det finns saker jag inte gillar. men jag är bara lite orolig att det ska bli segt i den väsentligt klenare bestyckade minin. nån som har uppgraderat en mini och vet?
Jag tycker du ska vänta in nästa uppdatering. Då är förhoppningsvis en del av prestanda- och stabilitetsproblemen borta.
Ja Niklas kan ha rätt i det men jag måste få berätta att jag har uppdaterat både min iPhone 5 och min iPad Retina och det funkar så bra sedan är det ju frågan om man gillar det nya eller inte men det är väl så med alla nya system att det tar sin tid att 'tycka om det'.
Det jag hade bestämt är att min iPhone 4 (utan S) som min äkta hälft har inte skulle uppdateras till iOS 7 för jag ville ha kvar det gamla i den men igår kväll så kom min kära och sa: - Du, jag klickade lite överallt och nu står det att telefonen håller på att uppdateras och det har tagit 40 minuter nu! Vad gör den??
Tror ni inte att jag gick upp i taket ;) Nåväl gjort är gjort och allt är klart med uppdateringen på den telefonen och jag måste säga att jag kunde inte se någon försämring av prestanda i den telefonen. Har visserligen inte hunnit med att kolla batteritid.
Det jag vill ha sagt är att jag är inte orolig för prestanda i sig att uppdatera en iPad Mini men jag skulle nog vänta ett tag till som Niklas säger.
Det jag inte kunde finna på iPhone 4 telefonen är det där med att 'minska rörelse' och ändå gick jag till Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Minska rörelse. Den finns helt enkelt inte!??
okido, tack för svaren - då väntar jag lite till med minin. tycker ju även att det ser lite mysigt och gulligt ut på nåt sätt när jag öppnar den, mer hemtrevligt eller vad jag ska säga 😃 än i våra retina-pads som har fått uppgraderingen.
jens, haha, ja det är inte lätt alltid att vara husets teknikansvariga - tro mig, jag vet
.
#2: Jag har för mig att iPhone 4 inte har de sensorer som behövs för att visa parallax-effekterna.
Aha, det är så det är =) Då förstår jag. Tack!