iPad iFokus

iPad

Etikettinställningar
Läst 1681 ggr
perjoh
0

Dela på en iPad?

Vi är fem stycken iPhoneanvändare i familjen och själv blir jag mer och mer övertygad om att jag skulle ha stor nytta av en iPad eller iPad Mini. Frågan är om och hur lätt det är att dela på en iPad i familjen, kan vi köra en backup via iCloud för respektive användare? Hur lång tid tar det att "byta" användare via iCloud?

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
2

Nja, att dela en iPad på det sättet blir väldigt bökigt. Enklast är om ingen har något de andra inte får se. Då kan ni dela den och de som har speciella appar kan lägga dem i speciella mappar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

perjoh
0

Jag var inne på att radera allt innehåll och inställningar och sedan köra en installation från iCloudkopian för den som ska ha den, det var bara en lös fundering jag hade utan en susning om tidsåtgång och andra problem som kan dyka upp.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
0

Jo, jag antog att det var så du tänkte. Du vill alltså göra en synkning mot iCloud och därefter en total Återställning varje gång ni byter användare. Min uppskattning är att det skulle ta omkring en timme varje gång ni vill byta. Det låter inte så praktiskt.

perjoh
0

Oops, en timme, jag hade hoppats på max 10 minuter..

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
1

Det kan du tyvärr glömma. Bara synkning med iCloud kan ta omkring tio minuter.