Nya iPad Air är testad
Ida Lindkvist och Thomas Ytterberg på 99mac har gjort ett första test av iPad Air och det finns många lovord men även nackdelar. Det finns mycket intressant att läsa om man går i tankarna att köpa sig en iPad Air.
Den korta summeringen avslutar de så här:
PLUS
”…det här är en riktigt bra surfplatta som befinner sig i en klass för sig. Apples 9,7-tums Ipad var tidigare en rejäl pjäs att ta med sig. Numera känns den inte riktigt som luft som namnet antyder, men den är klart lättare och smidigare.”
MINUS
”Det finns inte så mycket negativt att säga, förutom om en sak – iOS 7. Apples nya operativsystem trivs bättre på den mindre skärmen i Iphone, än här på 9,7-tum.”
Läs hela testet här.
Förstår inte riktigt grejen med iPad air, jag tycker att min iPad 4 är tillräckligt tunn, är ibland rädd att den ska gå itu när det är trångt på tåget, önskar nästan den var lika tjock som min iPhone 4 🙂
Om man läser testet så skriver dom att de som har t ex iPad 4 kan gott behålla sin iPad för någon 'jättestor' förändring mellan dessa två är det inte men om man har den dära extra slanten och alltid vill ha det senaste så… 😉
Jag själv har iPad 4 (privat) och är mycket nöjd med den. Kommer troligtvis få en iPad Air via jobbet framöver och då kan jag personligen berätta vad jag tycker om skillnaden mellan dessa två.
aha okej jag förstår!
Ja iPad 4 är en så otroligt bra surfplatta, så praktisk att ha med sig särskilt på semestern eller bara använda när man har tråkigt 😃 men säg gärna vad skillnaden är när du provat själv.
Det är inte så stor skillnad på tjockleken. Bredden och vikten skiljer mer.