Datorplattor ökar snabbt
Försäljningen av datorplattor ökar snabbt, läs mer på svd.se
Detta är ju inte så förvånande, men ändå lite intressant 🙂
/Désirée
nej det är verkligen inte förvånande för oss som har en som en av våra allra käraste ägodelar 🙂. dock klarar jag mig inte riktigt 100% utan en dator än, men när jag skaffade en ny nyligen så valde jag en hybridlösning som skulle vara så lik en platta som möjligt 😉. då förstår man hur mycket jag gillar att använda platta 😃
Jag undrar hur många i Sverige som har en.
Ja, jag kan verkligen INTE vara utan en platta men än så länge så vill jag ha en dator med stor skärm där jag jobbar med lite annat som inte plattan klarar av eller om det är tvärtom. 🤔😉
när det är så enkelt att zooma som på en touchskärm tycker inte jag man behöver lika mycket större skärm, speciellt när man sitter med den i knät. men man KAN ju alltid koppla den till tv:n och köra old style med trådlös mus- och tangentbordskombo om man prompt vill det nån gång :)
för egen del saknar jag om nåt snarare jobbets DUBBLA skärmar än en STÖRRE skärm - undrar just när den första plattan med dubbla skärmar kommer :). (eller ja det finns ju på sätt och vis redan, men då är det en skärm på baksidan också så man kan använda den vid presentationer och så - men tänk er en extra som man kunde typ vika/fälla ut :))
Ja, man blir verkligen bortskämd på jobbet. Jag har tre 24" skärmar på jobbet och det är ett måste för annars hade det varit jobbigt med att byta fönster hela tiden. Att jag har 24" beror helt enkelt på att jag har lite större bokstäver för att inte behöva anstränga ögonen så mkt. Åldern vettu! 😉
24" har jag också, men tycker nästan de är lite FÖR stora - får nästan lite ont i nacken. men TRE skärmar, haha det har jag inte ens tänkt tanken på :) ser dig framför mig nu hur du snurrar runt runt på din kontorsstol för att överblicka alla dina jens :)
Mja, det är inte så farligt faktiskt men visst får man vrida lite grann på huvudet men inte så mycket som man kan tro. En cenralt rakt fram och de andra två fördelade åt sidorna. =)
händer det att du funderar på att skaffa ännu en skärm 😉😃?
Näe, däremot har jag tänkt på större skärmar så man kan få det på höjden. =) Skoja bara. Jag tror det räcker nu för det flyter på bra och snabbt. Kanske det blir 27" om några år när jag får ännu sämre syn för man blir ju inte yngre precis ;))
jag har en kollega som vill ha så han kan läsa A1-ritningar i sin rätta storlek - dvs ca 40-tummare 😮. jag har förresten gjort en liten konferenshörna i mitt rum också där jag har en 46-tummare - och den är ju bra när man ska sitta några stycken och titta på olika dokument och ritningar förstås, men varje gång vi använder den så retar jag mig lite på att jag inte har en andra skärm där också, man blir verkligen bortskämd med det 🙂.
Ja, folk glömmer väldigt lätt att man kan ha fler än en skärm på jobbet och det finns fördelar med det. Jobbar man mycket med dator så blir det effektivare med fler skärmar och det lönar sig för företaget i slutändan.
ja, och jag är nästan helt papperslös nu tack vare dubbelskärmar och molnlagring och tunna klienter, och superportabla enheter som exvis min "datorplatta" 😉
Mycket skrivande och noteringar sker i OneNote på mitt jobb och det funkar väldigt bra. Däremot måste man tydligen skriva ut ordrar på jobbet och sätta det i en pärm. Fånigt tycker jag för vi köper in saker och får ordrar i pdf:er och de kan man ju spara istället men men …. Var tog det papperslösa samhället vägen?
Jag har i omgångar haft 2 skärmar, men nu kör jag med en skärm och paddan 🙂
/Désirée