Betalar man i månaden för iPad?
Hej! Funderar på att skaffa en iPad. Har inte haft någon innan, så jag har lite frågor:
1. Betalar man i månaden för en iPad?
2. Hur mycket kostar en iPad ungefär?
3. Vad för tillbehör?
Tacksam för svar! :)
1. Det beror på om man vill delbetala. Antingen köper man den kontant eller så delbetalar man hos en leverantör och det kan vara olika kostnader precis som med en mobiltelefon. 2. Ipad Air kostar ca 4300 kronor och uppåt. 3. Vad man får som tillbehör? Eller vad menar du? TIllbehör som kommer med är Laddare och ett par hörlurar. Utöver det så får man köa till tillbehör efter önskemål.
får man hörlurar nuförtiden 🤔? det fick jag inte till våra ipad 4 eller ipad mini.
Nej, lurar får man bara till iPhone och iPod.
1. Okej, vad bra. Kommer nog i så fall betala allt direkt istället för att delbetala. 🙂
2. Hur mycket kostar en iPad ungefär? Mm, ganska dyrt, men dom ska ju vara bra! 😉Jag skulle nog köpa en begagnad, både billigare och bättre för miljön. Men det kostar ju ändå endel! 🤐
3. Vad för tillbehör? Menar vad som kan vara bra att köpa till en iPad. Vad som ni rekommenderar för tillbehör. Kan vara bra att köpa ett "skal" eller vad man nu säger till iPads..? 🤔🙂
Haha, det kanske inte var några hörlurar till paddan. Tittade inte i boxen så noga. Mitt fel =) Ett skal är aldrig fel att köpa till och det finns billiga sådana. Jag skriver väldigt mycket så jag tycker att ett extra tangentbord i viktigt att ha.
jag skulle rekommendera att du väljer ett sånt fodral som samtidigt är ett stativ/ställ, dvs den här typen: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/tillbehor-surfplatta/SLIPAD12X/sandstrom-fodral-till-ipad-svart-lader
då slipper du riskera att få "ipad-nacke" genom att sitta och böja dig över plattan, oavsett om du sitter med den i soffan eller vid ett bord. det framgår nog inte av texten, men det där fodralet har också liksom apples egna smart case och smart cover magnetstängning som stänger plattan när du stänger fodralet, och det är ju mycket smidigt, det tycker jag också du ska tänka på när du väljer skydd till din ipad. det jag länkade till tycker du säkert inte ser så roligt ut men det var bara ett exempel för att beskriva typen, det finns ju andra.
Jag rekommenderar det här: MoKo Apple iPad Air Case - Slim-Fit Case with Stand for iPad 5 Air (5th Gen) Tablet, BLACK (With Smart Cover Auto Wake / Sleep) http://amazon.co.uk/dp/B00CK9DARO
just den sorten jag menar ja - och det slog mig först nu steffie att du måste förstås kolla så du köper till rätt modell. det jag länkade till för att visa vilken typ jag menade tror jag passar för ända från ipad 2 till ipad 4, men ipad air har mindre totalmått. vet ju inte vilken ipad du funderar på att köpa 🙂
#7 Precis en sådan jag tänkte på! :) #8 Nej, jag vet inte riktigt det.. Först ska jag ju bestämma om jag ska köpa en iPad eller inte… :) Men skulle nog sikta på en iPad 2 eller 3.