iPad iFokus

iPad

Etikett: appar
Läst 2024 ggr
johan
6

iPad-app för att låna e-böcker på biblioteket

Jag har precis släppt en app för iPhone och iPad som gör det enkelt att låna e-böcker på biblioteket. Appen gör det enkelt att hitta böcker och spara dina favoritbibliotek och lånekort.

Appen är gratis och fri från reklam och in app purchases.

>> Läs mer om E-biblioteket

Mvh // Johan

DesK
1

Waow, tack denna kommer jag få glädje av! 🙂

/Désirée

.m.m
1

Laddar ner bums. Tack!

[Jens]
1

Jag hade inget lånenummer via biblioteket så jag får väl knalla dit någon gång när jag hinner.

.m.m
0

Jag uppdaterade till ios7 nu när appen skulle ner. Jag ångrar det redan… Fick lite ångest av layouten. Och vad hände med alla färger och kontraster som apple kunnat skryta med..? Den ser mer ut som en leksak nu. 7åringens budget-android ser lockande ut… Jag hoppas appen är värd det (det är den säkert) annars är det väl bara att göra ogjort antar jag. :) Fanns tips på hur man gör här inne har jag sett nånstans. Är det så med alla nygjorda appar, att de bara passar på det senast systemet, eller väljer tillverkaren det själv? Ursäkta mitt off-topic! #3. Måste man få lånekort/nr manuellt över disk på alla bibliotek? Det går inte att få över nätet eller hemskickat i brevlådan?

johan
1

#4: iOS7 är som övergången mellan Windows XP och Windows 7. Först gnäller man på det och efter en månad så skulle man kräkas på Windows XP om man behövde gå tillbaka.

Angående lånekortet vet jag faktiskt inte. Jag gissar att du behöver gå dit, för pinkoden kopplas ju till kortet så att du kan använda den när du lånar på biblioteket också. Behövs säker leg för att fixa det. Du kanske kan ringa till till bibliotek och fråga.

Mvh // Johan

Niklas
2

#4: "Är det så med alla nygjorda appar, att de bara passar på det senast systemet, eller väljer tillverkaren det själv?" Det väljer nog utvecklaren själv.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

haraldgjh
3

Vilken fin app o så användbar! Layouten på ikonen är så djävla snygg, både färg och utseende. Och bara det att slippa gå in på bibliotekets hemsida varje gång gör mig salig! Grattis till dig som gjort den o grattis till alla användare! Synd bara att jag fyllt min ranson på låneböcker denna veckan! /harald

haraldgjh
0

På Malmö stadsbibliotek kan man få ett digitalt lånekort online som man kan låna e böcker på och beställa men man måste ha ett fysiskt kort om man ska låna riktiga böcker mm, o det måste väl gälla överallt kan jag tänka.

johan
1

#7: Tack! Verkligen kul att läsa hur mycket du gillar den. :)

Mvh // Johan

.m.m
0

Jag har fler ställen jag kan tänka mig läsa ifrån så som iBooks och magicreader. Det jag får upp som alternativ är PDF och evernote… Verkar konstigt? Har jag missat nåt eller Kan man inte läsa boken i det vanliga och bästa iBooks?

johan
1

Biblioteksböcker har DRM-skyddade och kan inte läsas av iBooks, däremot fungerar det bra att läsa i Readmill eller Bluefire Reader.

Mvh // Johan

Niklas
1

Readmill är riktigt bra.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning