Hur skaffar man Wifi?
Hur skaffar man wifi?
No music, no life😀🎤
Snälla kan jag få svar?
No music, no life😀🎤
Jag skrev fel.Menade Wi-Fi
No music, no life😀🎤
hanna det beror på vad du har att utgå från, det kan man få på många olika sätt.
har du bredband hemma via fiber tex så kan du köpa en router som delar ut det genom ett trådlöst nätverk (wi-fi). har du datatrafik i ditt telefonabonnemang kan du dela ut det till andra enheter i närheten genom att aktivera telefonens wifi hotspot.
berätta lite mer om var och till vad du behöver wifi så blir det lättare att ge dig ett bra svar 🙂
Visst! Jo det är på iPad jag vill skaffa Wi-Fi och det är för att vissa appar inte går och ladda ner för det står"det här objektet är större en 100 MB du måste skaffa Wi-Fi innan du kan ladda ner detta😔
No music, no life😀🎤
ok, så då har du alltså en ipad med sim-kort med 3G (eller 4G beroende på hur ny den är), och du ansluter aldrig annars till ett trådlöst nätverk? att den begär att du måste ansluta till ett trådlöst nätverk då är väl för att det sen gammalt förutsätts att man har både mindre och långsammare och även instabilare datatrafik via sim-kortet än ett trådlöst nätverk (wifi). men har du tillräckligt med datatrafik i ditt abonnemang som du kör plattan på så borde du ju kunna ändra den inställningen så att den går med på att hämta även större appar. jag vet hur jag ändrar den i android, men jag lyckas inte hitta den i ipaden 😕 - men jag förutsätter att den finns och hoppas nån annan kan tala om var.
annars får du ju pallra dig nånstans där det finns ett trådlöst nätverk som du kan ansluta till gratis. det brukar tex finnas på hamburgerrestauranger och bibliotek - om du inte känner nån som har det hemma. hittade också en webbplats som listar platser med gratis wifi, men jag har ingen aning om hur komplett eller korrekt den är - www.wifikartan.se heter den i alla fall 🙂
Ja men jag vet inte vad något trådlöst nätverk heter.Det är grejen😊
No music, no life😀🎤
ok, om jag fattar dig rätt nu hannasmile så menar du alltså att även om det finns ett wifi i närheten så kan du inte ansluta till det eftersom du inte vet vad det heter? nä men det ordnar sig ser du 🙂.
om du går in på inställningarna och trycker på wifi-symbolen så kommer du att se att den scannar efter wifi-nätverk i närheten och ofta får man upp en hel lista över alla nätverk som den får kontakt med. oftast kommer de flesta av dem att vara spärrade så du inte kommer åt dem, men är du då på en plats där du vet att du kan få ansluta till deras wifi så är det bara att välja det nätverket, och oftast har de namngett dem på ett sånt sätt att man fattar vilket det är, annars får du väl fråga i kassan eller receptionen eller vad det nu finns på det stället. är du till exempel på mcdonalds så har jag för mig att man inte behöver nåt lösenord, på vissa andra ställen där det också är gratis får man be om att få lösenordet.
så då aktiverar du wifi och väljer det nätverket du ska ha och matar sen in lösenordet om det behövs.
det ska dock sägas att sån här gratis-wifi kan ofta vara ruskigt slö, ha betydligt sämre hastighet än en genomsnittlig 3G-anslutning.
#5: Den begränsningen har Apple satt. Den går inte att ändra.
jaså det var ju synd, det finns ju helt klart scenarier då det vore bra att kunna ändra det. men nåja, då är det alltså att söka upp ett wifi-nätverk som du tillåts ansluta till som gäller hanna.
Den som bor nära en Apple Store kan gå dit. De har väldigt snabbt trådlöst nät som är gratis.
Jag har en kompis som man kan sätta på Wi-Fi hos fast när man kommer hem försvinner det!
No music, no life😀🎤
#11: Så är det. Räckvidden på trådlösa nät brukar vara några tiotal meter inomhus.
Ok
No music, no life😀🎤
Om du har en telefon med wi-fi kan du dela nätverksanslutning med andra enheter.
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling