200 medlemmar!
Jag måste få tacka er allihopa som har blivit medlemmar och tagit del av detta forum. Det har verkligen eskalerat och jag tror innerst inne att det kommer bli ännu flera det kommande året som vill ta del av denna fantastiska forum och då tror jag att jag inte kan driva den själv utan behöver medhjälpare. En medhjälpare som har stor kunskap inom iOS, Apples produkter och bra ordförråd och berättarkunskap. Är du en av dem så kontakta mig gärna via PM. Tack återigen till er ALLA för detta fantastiska år 2013 ! .. Det är dock ännu inte slut … ;)
grattis jens 🌺! och tack för forumet 🙂!
jag tror du har rätt, det kommer att växa ännu mer under det kommande året - surfplattorna kommer på ännu starkare frammarsch nu. ("surfplatta" förresten, det känns verkligen som att det behövs ett bättre ord för denna produkt…)
Tack kissidor. Vad tycker du att den skulle ha hetat istället? Jag har inget emot ordet surfplatta för jag tycker det låter bättre än t ex handdator eller läsplatta. Det är klart att man gör mer än bara surfar med den. Kanske man skulle använda ordet pekdator mera istället. =)
ja läsplatta är ju helt fel - det blir jag jätteirriterad när jag läser någon kalla ipads och liknande. det finns ju en typ av enhet som är väl benämnd som läsplatta, jag har en sådan också och det är verkligen något helt annat.
men jo det är det jag menar, man kan ju göra så väldigt mycket mer än bara surfa med den 🙂. fast en del surfplattor förtjänar förstås inte att kallas nåt annat än just surfplattor för de räcker inte till för så mycket mer. men de som gör det, pekdator - tja kanske det.
Hehe, jag förstår precis vad du menar. Det finns verkligen olika enheter på marknaden.
jo jag menar det… det är ju klart att man inte får detsamma för en femhundring för att exemplifiera med en ytterlighet. men det är naturligtvis bra att de som har en femhundring som sin budget kan hitta nåt som de förhoppningsvis kan få ut lite glädje av att ha. det enda som bekymrar mig är de som inte alls vet vad de köper, och kanske trots allt betalar för mycket ställt i förhållande till vad de får.
Man får vad man betalar för och för 500 kr får man verkligen ingenting. Då hade jag rekommenderat att köpa en begagnad enhet istället.
De som inte har nån vetskap alls om pekplattor så brukar jag i första hand rekommendera att köpa en enhet med samma system som de har i sin smarttelefon.
ja men tyvärr frågar inte alla som skulle behöva det om råd först 😕
Nepp =)