iPad iFokus

iPad

Etikettnyheter
Läst 2772 ggr
[Jens]
1

Extern lagring till iOS-enheter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att inte kunna använda sig av USB-minne till sin iPad har irriterats många men iPad är inte det enda surfplattan som är utan USB-uttag på marknaden. Nu har Photofast I-Flashdrive HD tagit fram en lösning på problemet.

PhotoFast i-FlashDrive HD finns i 8, 16, 32 och 64 GB och den billigaste kostar ca 700 kr. Det kan tyckas vara dyrt men kommer säkerligen att gå ner i pris framöver.

[Jens]
0

En nackdel är att den bara kör med USB 2.0 vad jag kan se.

Blåtummen
0

Hmm… En sånt vore nåt för mig, men jag har en iPad 2 med 16 GB och 7.0.4. och nu börjar den bli full. Innan jag uppdaterade opsystemet kunde jag föra över eller rent av dra bilder till PC via kabel om jag inte minns fel, det verkar inte gå efter uppdatering. När vi ändå inne på lagring, hur får jag över bilder till PC och tar sedan bort de flesta i paddan? Enstaka brukar jag melja, med det finns säkerligen bättre smartare metoder.

[Jens]
2

Nu är denna väldigt dyr och jag ser snarare ett lagringsplats på nätet skulle passa bättre när det är gratis. Om du tittar på denna länk och ladda upp allt du önskar så får det plats utan problem. http://ipad.ifokus.se/discussions/52db882fce12c4432100138a-box-erbjuder-50-gb-lagringsutrymme?discussions-1 Skynda på för jag vet inte hur länge erbjudandet är kvar. 50 GB är verkligen inte fy skam. Att föra över bilder till PC går alldeles utmärkt med senaste versionen och det är den du har. Har testat det själv utan problem så jag vet inte varför det inte fungerar för dig. Prova det på en annans dator och för över bilderna till 'molnet' som jag skrev om ovan. Sedan kan du ta bort bilderna som tar alltför stor plats.

Blåtummen
0

Hej Jens

Jag skall testa på en annan PC med kabeln. Det gick bra att hämta BOX-appen, förde över ett tiotal bilder till BOX molnet, sedan verifierade jag på PC:n och fick över bilderna till den externa hårddisken. Testar senare i dag för att få flödena att fungera och denna metod är inte så tokig, ett gratis virtuellt USB minne så att säga ;-)  En "dum fråga", går det att markera flera bilder samtidigt?

[Jens]
1

Går det att markera flera bilder samtidigt. Javisst går det!