Smileys i iPaden?
Nu ska jag först och främst klargöra en sak: med smileys menar jag INTE iFokus smileys. Har hört talas om emoji, smileysystemet som Apple gjort? Många av mina vänner har det på sina iPhones, och nu vill jag skaffa det i iPadens tangentbord. Hur gör jag?
På iPhonen fanns denna Emoji redan tillgänglig, men jag vet dock inte hur det är för iPad. Jag kan ju förklara hur du hittar det i alla fall, gå in på inställningar - allmänt - tagentbord, Sedan går du ner där du kan välja vilket språk du ska ha ditt tagentbord på, Då står de förmodligen svenska där, då går du in på "Lägg till tagentbord" och där ser du om Emoji redan finns, finns det inte går du bara in på Appstore och söker på "Emoji" så finns det massvis att välja mellan men dem flesta har samma smilysar. Efter det gör du likadant som jag beskrev innan :)
#1 Tack så mycket! 👍 Hade laddat hem en Emoji, men visste inte hur jag fick inte smileysen!!
#1 Jag tackar också :D hihi
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#2 och #3, varsågoda! Bara glad att kunna hjälpa till :-)
Hur får man smylisarna till facebok? Och vilket Emoji ska jag ladda ner? Spelar det någon roll? (e)
Ja jag undrar också vilken emoji man ska ha
Hittar ni inte svaret i #1?
#7 nej, för det står inte vilken exakt app man ska ha. Det finns jättemånga emoji appar.
#8: Det är ingen app alls. Gå till Inställningar i iPad och följ instruktionen. Emoticons är inbyggda i iOS sen några år.