iPad iFokus

iPad

Etikett: övrigt
Läst 1456 ggr
[Jens]
0

Har Samsung slut på idéer?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När Apple släppte iPad Air så visades det en fantastisk reklam med den berömda blyertspennan ( se reklamen här ) och nu har Samsung gjort reklam för sin nya Galaxy Tab Pro 10,1 i samma tema? Har Samsung slut på idéer hur man skapar bra reklam eller är det för att skämta med Apple. Ja, det får ni avgöra själva. 😉

[kissidor]
0

jag tycker den ursprungliga iPad-reklamen är bra, på ett snyggt och proffsigt sätt eller vad man ska säga. och jag tycker samsung-reklamen också är bra, på ett lite tramsigt men ändå lite roligt sätt 🙂. 

slut på idéer tror jag är det sista samsung har, om nåt har de för mycket idéer 😃. och vissa av dem kanske borde stannat på skrivbordet, sen kan det diskuteras vilka av dem, oavsett om det gäller reklam eller själva produkterna 🙂

[Jens]
0

Jag håller med dig om mycket det du skriver. Läste i början av veckan att patentkriget inte löste sig mellan de två stora jättarna vilket är olyckligt för man är verkligen trött på det. 🤮

[kissidor]
0

eller hur 😓!

Niklas
1

Det finns ett fundamentalt problem med att Apple och Samsung är verksamma på samma marknader och inom delvis samma områden. Apple kommer från en kultur där man äger sina idéer och både kan få betala om man använder andras och få betalt om andra använder ens egna idéer. Samsung, å andra sidan, kommer från en kultur där det finaste man kan göra är att kopiera andras idéer och försöka göra dem lite bättre. Det är rätt klart att det blir krockar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
0

intressant formulering av problemet, den hade jag inte sett förut men när man tänker på det verkar det ju helt rimligt och förklarar mycket

[Jens]
0

Ja, jag tycker det var verkligen bra det Niklas skrev för det stämmer faktiskt väldigt bra.

Niklas
1

Här finns ett föredrag om att handla med Asien. Där tas bland annat det här upp. Första delen av filmen handlar om regionens historia. http://riddarfjarden.org/filmer/foredrag-att-handla-med-asien-video/

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning