Program stängs ned på iPad Air
Har en iPad Air och emellanåt stängs vissa program ned helt plötsligt vid användning. Oftast är det Safari, och det verkar vara när det blir mycket information som ska till på en gång, exempelvis om jag går in på en sida med mycket bilder som ska laddas, eller liknande. Men det har hänt på en del andra program också, men även då när det blir mycket information, exempelvis om jag klickar mig vidare innan det första laddat klart helt eller så. Samma fenomen uppstod på min mammas iPad tidigare, dock var det första generationen så den hade ju en del år på nacken när det började, vilket ju min inte har så det känns inte helt okej. Så jag funderar väl helt enkelt främst på om det är nåt fabriksfel, något jag kan åtgärda själv på nåt sätt eller helt enkelt något jag får leva med för att de beter sig så?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
För övrigt trodde jag först också att det var fabriksfel så jag bytte min iPad Air, men det var likadant med den nya.
#1 Okej tack, då inväntar jag en uppdatering! :) Skönt ändå att veta att det inte är min iPad det är fel på.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ja, det tyckte jag också.
Är det samma instabilitet som orsakar alla "Safari kan inte öppna sidan eftersom servern inte kunde hittas" jag får upp när jag besöker olika sidor? Det har kommit extremt mycket nu senaste tiden och det börjar bli rejäl tröttsamt. Det finns ingen röd tråd någonstans utan det slumpas fram helt och hållet, en sida som inte fungerar under en kort stund för att sen fungera som vanligt och så är det nån annan som inte fungerar sen… Eller är det något som bara drabbat mig?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#5 Uppstår felet när du kör på WiFi-nät och/eller 3G?
Fungerar något WiFi-nät sämre/bättre än andra?
#6 WiFi och det är inte nätet som är problemet för det uppstår inte på datorn. Har inte haft möjlighet att testa nåt annat nät.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Testa att byta DNS-server och se om det ger någon skillnad. Du kan alltid testa Googles DNS 8.8.8.8
Jag upplever att det blir oftare och oftare? Är det bara jag eller är det fler? Oberoende av om jag laddat ner fler program eller ej. Som om den blir klenare och klenare. Ska det vara så? Lite irriterande om man skriver en längre text på safari. På ett forum exempelvis. ;) Då är det bara till att börja om…
#9: För mig blir det inte oftare och oftare. Det händer hela tiden. Längre texten skriver jag i andra program dels kraschar mindre och dels sparar hela tiden.