iPad iFokus

iPad

Etikettövrigt
Läst 3384 ggr
Fridaaaa
0

Problem med internetanslutning i iPad

Ipaden är ansluten till internet, men ändå när jag går in på till exempel instagram så säger den att det inte är någon internetanslutning.

Det är ingen dålig mottagning till den samt att internetet fungera bra, för har det på datorn problemfritt.

Vad kan vara fel? Har iOS7 på den.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jens]
0

Jag har samma problem med att helt plötsligt hittar inte Safari sidan som man vill komma åt. Heltokigt men du är inte ensam och det verkar vara ett känt problem som förhoppningsvis blir löst genom uppdateringen till 7.1 som kommer i mitten av mars.

Fridaaaa
0

#1 Hoppas på det! Jag använder google chrome på ipaden men är överlag på den 😕 Hoppas det fixar sig snart 🙂

[Jens]
0

Du menar att du får problem när du använder chrome för att komma till sidorna? Då verkar det ju vara annat problem än just webbläsaren isåfall.

Har du provat att tömma cache m.m.?

Fridaaaa
0

#3 Nej internet strular överlag, alltså står att det inte är något internet trots att det är internet på ipaden, spelar ingen roll vad jag går in på, är så på allting som kräver internetuppkoppling på den.

Ja det tömmer jag regelbundet.

[Jens]
0

Då är det samma problem som jag brukar få. Tror det är någon bugg.

Fridaaaa
0

#5 Trist bugg :/ Hoppas den buggen fixas till :)

[Jens]
0

Men inte för jag tror att det hjälpte men sen jag uppdaterade till 7.0.6 så har jag inte upplevt något krångel men men …

Fridaaaa
0

#7 Hur gjorde du det? hittar ingenstanns att göra det :/ har första iOS7.

[Jens]
0

Inställningar > Allmänt > programuppdatering.

Niklas
0

Ni kan prova att nollställa nätverksinställningar. Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverksinställningar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Fridaaaa
0

Testade uppdateringen som #9, ska se om det hjälper.
#10 Vad händer då när man gör det?

Niklas
0

#11: iPad glömmer bort de trådlösa nät du har anslutit till så du får skriva in lösenorden igen.

Fridaaaa
0

#12 Aha ok, kan testa det med när jag kommer hem🙂

Niklas
1

Det har löst en del svårförklarliga problem med nätverk så med tur kan det funka för dig också.

Fridaaaa
0

#14 Får hoppas på det! 🙂

[Jens]
0

Jag tror jag har provat detta men jag gör det igen. Nu har jag nollställt det och vi får se hur det kommer fungera framöver men sedan uppdateringen till 7.0.6 så har jag inte haft några problem och man får hoppas att det fortsätter med det. Har ärligt talat inga problem alls med något.

Niklas
0

Lyllos! :-)

Fridaaaa
1

Fungerade bra igår :)

Alex
1

#17 Säger detsamma! Nog för att internetproblemen verkar ha blivit något färre för min del sen senaste uppdateringen, men det händer fortfarande att webbläsaren stängs ner helt plötsligt (oavsett vilken jag använder) och emellanåt skickar den iväg mig till nåt spel i AppStore, som om jag hade klickat på en länk dit, men utan att jag har gjort det… Så ja, 7.1 får gärna komma väldigt snart för min del. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Anterrabae
0

Det var så mina iPad-problem började. Med att när och nätverk struladde.. Sen dog hela paddan 😖 ska kontakta support imorrn. Annars tycker jag också att nätet funkar bättre mes 7.0.6, i alla fall på Phånen. 😘

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade