iOS 7.1 - nästa stora uppdatering
Många har väntat länge på att Apple ska släppa iOS 7.1 och snart får vi ta del av det. Det sägs att den ska släppas i mars månad och bland nyheterna kommer vi få se lite förändrat grafiskt utseende i vissa vyer så som vid avstängnings-skärmen och i telefon-appen, betydligt snabbare animationer och en förbättrad Kalender-app.
Förhoppningsvis kommer även Apple lösa problemet med webbläsaren Safari som ’fryser’ i vissa lägen som är väl känt hos Apple. Apple kommer också förändra utseendet på Shift-tangenten, se bild nedan; Vänster: ej intryckt, Mitten: shift aktiverad (ett tryck), Höger: caps lock aktiverat (dubbeltryck).
Ja, jag sitter och gör det nu. =) Borde ha skrivit det också.
Det mesta har funkat bra för mig utan just Safari som beter sig lite dumt. Vad är det för andra problem du har haft Niklas?
Vet man hur stor uppdateringen 7.0.6 är för det kändes väldigt stort för att bara fixa till problemet med SSL-anslutningsverifieringen?
Läser vidare att det allvarliga problemet med SSL-anslutningsverifieringen finns även i OS X och buggfix för OS X har inte kommit ut ännu. Hmm…
#4: Det är inte bara Safari som kraschar och startar om iPad och iPhone. Det är där det händer oftast och under en arbetsdag kan det bli ett 50-tal krascher och omstarter. Den vinst jag tidigare hade med att enbart jobba i iPad äts upp av den tid jag förlorar på allt kraschande. Dessutom är det väldigt frustrerande.
Utöver krascherna förlorar jag mycket tid på att inte kortkommandon fungerar. Det förutsätter jag att de löser senast i iOS 7.1.
Jösses så många krascher har inte jag men irritationen ligger mest på safari som inte funkar till fullo.
Skönt att höra att det inte bara är min padda som strular
Längtar av samma anledning som Niklas. Det är inte bara Safari som strular utan en del annat också. Med tanke på att det här var min första riktiga bekantskap med Apple och iOS så är jag halvimponerad och hoppas på att få en betydligt positivare upplevelse av 7.1.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Hade samma problem men inte så ofta. Safari kraschade när jag zoomade upp för att kunna läsa, på iPad. Ibland kraschade hela enheten och startade om. Men mest bara Safari. Har nästan inga av de problemen med IPhone, undantaget Fb-appen. Den rasar ibland, men inte hela luren.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade