iPad iFokus

iPad

Etikettios-ipados
Läst 5426 ggr
Niklas
0

iOS 7.1 har släppts

Se till att Synka iPhone eller iPad innan du går till Inställningar > Allmänt > Programuppdatering.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Listan med förbättringar är lång: Upplev iOS specialdesignat för att användas i bilen. Anslut helt enkelt iPhone till ett CarPlay-aktiverat fordon. Innehåller stöd för Telefon, Musik, Kartor, Meddelanden och ljudappar från tredje part. Du styr allting med hjälp av Siri och bilens tryckskärm och knappar. Siri Du kan nu manuellt styra när Siri lyssnar genom att hålla hemknappen nedtryckt när du talar och släppa den när du är färdig, som ett alternativ till att låta Siri automatiskt märka när du slutar tala. Har nu nya, mer naturliga manliga och kvinnliga röster för japanska, mandarin, samt brittisk och australisk engelska. iTunes-radio Innehåller ett sökfält ovanför Stationer i blickfånget där du enkelt kan skapa stationer baserat på din favoritartist eller favoritlåt. Köp album med ett enkelt knapptryck från Spelas nu. Prenumerera på iTunes-matchning på din iPhone, iPad eller iPod touch och njut av iTunes-radio reklamfritt. Kalender Innehåller alternativet att visa aktiviteter i månadsvyn. Landsspecifika helgdagar har lagts till automatiskt för många länder. Hjälpmedel Alternativet för fet text inkluderar nu tangentbordet, kalkylatorn och många symbolglyfer. Alternativet Minska rörelse omfattar nu även Väder, Meddelanden och gränssnittsanimeringar för multitasking. Innehåller nya alternativ för knappformer, mörkare appfärger och minskad vitpunkt. Innehåller en ny kamerainställning som automatiskt aktiverar HDR på iPhone 5s. Innehåller stöd för iCloud-nyckelring i ytterligare länder. Uppringningsnotiser från FaceTime tas bort automatiskt om du svarar på en annan enhet. Fixar en bugg som ibland kunde göra att hemskärmen krashade. Förbättrar fingeravtrycksigenkänning med Touch ID. Förbättrar prestanda på iPhone 4. Fixar visningen av Mails bricka för olästa brev för mängder över 10 000. Innehåller ytterligare finjusteringar av gränssnittet.

Niklas
0

Hos mig verkar det faktiskt som om buggen som ständigt kraschade Safari är löst. Jag har suttit och försökt provocera fram den en stund och tidigare hade det säkert kraschat tre gånger på den tiden.

Niklas
0

iPad mini har faktiskt startat om en gång efter uppdateringen. Det var i Boxer, ett mailprogram.

[Jens]
0

Wohooo! Blir att fixa det imorgon på jobbet.

Alex
0

Mycket glad över detta! Telefonen är färdig, tog sex minuter, men iPaden vill ha en timme på sig att uppdatera… Är det normalt att den tar såpass mycket längre tid?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Niklas
0

Det kan bero på många saker. Ibland är det kö hos Apple till exempel. Sen är iPad Air lite snabbare än iPhone 5S, men bara lite. För mig tog alla tre ungefär lika lång tid.

Alex
0

#6 Okej, min Air är ju uppenbarligen betydligt långsammare än min 5S i det här läget, men det är väl kanske kö eller nåt då (alla har kommit till jobbet och ska uppdatera allt på samma gång? 😉). Tiden verkar åtminstone ha kortats ner något nu så den ska väl förhoppningsvis snart vara igång igen. 🙂

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Jens]
1

Nu är alla mina tre enheter uppdaterade till iOS 7.1. Härligt !! =)

MagArne
1

Ni får sätta upp cachingservrar om ni har många enheter ;-)

[Jens]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har märkt en ny grej som jag inte har läst om och det är den s.k undermenyn som är dold från början (se bild). När du tar fram det så 'studsar' den vid slutet.

Alex
0

#10 Haha se där ja, nödvändig funktion. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Jens]
1

#11 Absolut, lite onödigt vetande ;)

[Jens]
0

.. fast det är de små detaljerna som är viktiga. Hur många gånger har inte det bråkats om patentet 'gummibands-effekten'? Måååånga gånger fast nu vann ju Apple det kriget till slut.

Alex
0

#13 Absolut! Jag har inget emot såna "onödiga" finesser, tvärtom skulle väl det mesta se väldigt tråkigt ut om det enbart byggdes för funktion. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lavine
0

#2 Lustigt att du fick färre Safarikraschar, jag har fått fler! Förut hände det någon gång då och då, nu några gånger per dag. Det är väl ingen större katastrof då jag snabbt öppnar det igen, men ändå. Jag får väl invänta en buggfix. :-)

[Jens]
0

Jag  fick färre krascher med 7.1 men det verkar som om de har samma problem på OS X för där kraschar det ofta och speciellt på iFokus sidor. Har testat med en annan Webbläsare och det hände inte en enda gång på iFokus sida. Brukar använda safari i normala fall på alla mina enheter.