iPad iFokus

iPad

Etikettappar
Läst 4076 ggr
Niklas
1

Telegram i stället för Kik, WhatsApp & Snapchat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Telegram är en ganska ny app för snabbmeddelanden. Den är gratis, snabb, krypterad, bygger på öppen källkod och inte kommersiell (utvecklarna tänker inte tjäna pengar på den) och har därför ingen ingen reklam. Meddelandena lagras inte på några servrar heller. Den är gjord för iPhone men fungerar utmärkt i iPad också. Dessutom finns den för bland annat Android. Bara bra saker alltså. 😃 Testa själv och se: https://itunes.apple.com/se/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
0

Det är ju alltid bra med meddelande-appar som funkar över OS-gränserna, trist så det räcker och blir över när det inte gör det.  Den ser trevlig ut, jag får kolla in den🙂

Niklas
0

För den riktigt hemlighetsfulle finns det möjlighet att välja att meddelanden ska självförstöras en stund efter att de är lästa.

[Jens]
0

intressant verkligen. Jag är så irriterad över att facebook tvingar oss att använda oss av messenger.

Niklas
0

Jag har aldrig riktigt använt Facebooks meddelanden, bara svarat när någon har kontaktat mig. Man verkar inte kunna stänga av funktionen tyvärr.

[Jens]
0

Nej, och nu tvingas man ha två appar för att 'hålla kontakten' med sina nära och kära.

Niklas
1

Vi får starta en kampanj för att övertyga alla andra om att byta till Telegram. ;-)

.m.m
0

Ja vad gör man när den ene kontakten uteslutande använder whatsapp, den andre kik och den tredje facebook och vissa skype? Det blir en himla massa att hålla reda på och tar man bort något så försvinner ju möjligheten att kommunicera på ett enkelt sätt. Det blir att man låter bli, jag har testat… 😕 Nu kommer alltså en till att hålla reda på? 😝 Jag kanske missförstod men har meddelanden från de andra tillverkarna sparats nånstans alltså? Från vilka eller allihop? Om det är som det låter kanske detta kommer ta över helt, men tror det kommer ta lång tid. Hade ingen aning om att meddelanden sparas och undrar om folk vet generellt. (Förutom fb) Faktumet är definitivt framme och petar på min integritet…