iPad iFokus

iPad

Etikett: inställningar
Läst 1517 ggr
[kissidor]
0

Problem med att lägga in iCloudkopia i ny iPad

jag har visserligen redan skrivit om detta i ett befintligt inlägg om ungefär samma sak, men jag börjar befara att alla inte läser i det inlägget för att de antar att det är utagerat, så eftersom jag verkligen vill ha hjälp med det här skriver jag också ett nytt inlägg, och ber om ursäkt till er som ev får tröttas med att läsa det två gånger:

jag skaffade en iPad mini retina och tänkte lägga in en iCloudåterställning av min befintliga iPad mini i den. den nya hade ej out of the boxden senaste iOS-versionen och kunde därför inte under uppstartsprocessen använda iCloudkopian av den gamla minin som hade uppdaterats till 7.1.1. 

jag hoppade över momentet att återställa från iCloud, och uppdaterade sedan den nya minin till 7.1.1. startade om och väntade mig att den skulle fråga efter Återställning med valfri iCloudkopia igen, men icke. raderade mitt konto från den och startade om igen, men icke. 

under iCloud i inställningar kan jag se mina 3 befintliga iCloudkopior men jag kan inte välja dem. under iCloud/lagring och säkerhetskopiering kan jag skapa en ny säkerhetskopia av den nya minin, men jag kan inte välja att återställa kopian från den gamla minin. så var hittar jag det jag söker? eller hur gör jag för att få fram möjligheten?

Niklas
0

Är säkerhetskopian gjord med samma eller en annan Version av iOS än den i din nya iPad?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
0

säkerhetskopian från den gamla minin är gjord med iOS 7.1.1, dvs samma som jag uppgraderade den nya minin till

[kissidor]
0

det var inställningen "nollställ" jag sökte, nu fick jag upp valet att återställa den gamla minins iCloudkopia Glad

Niklas
0

Bra att du löste det. :-)

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning