iPad iFokus

iPad

Etikett: inställningar
Läst 4867 ggr
Sevgilims
0

Ställa in ny iPad med iCloud-kopia

Hej

Jag skulle behöva hjälp med en sak. Min sambo har iden iPaden som kom med retinaskärm. Inte air alltså utan den förra versionen. Nu har han köpt en air och vi ska flytta över innehållet till den. Hur gör jag då? Jag har säkerhetskopierat den gamla till iCloud men när jag försöker återskapa från iCloudkopia i den nya så får jag meddelandet "Det finns ingen iCloud-säkerhetskopia som är kompatibel med versionen av iOS (7.0.6) på denna iPad. Som jag förstår det är iOS-versionen i den gamla iPaden inte samma som på den nya. Kan nån hjälpa mig?

[kissidor]
0

Vilken Version har ni i den gamla då? Eftersom 7.0.6 inte heller är den senaste så får ni börja med att uppdatera den nya till 7.1, och sen om den gamla redan är uppdaterad så ska det väl funka och annars får ni uppdatera den också först, så att bägge har den senaste 🙂

Niklas
0

Precis som Kissidor skriver, uppgradera bägge till iOS 7.1, gör en ny iCloud-kopia och återskapa därefter den nya iPad mot den gamla kopian.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
0

jaha, där trodde jag att jag visste hur man gjorde - och så fastnar jag på samma sak själv 😓!

när jag nu uppgraderat den nya minin till 7.1.1 - hur sjutton tvingar jag då i den iCloud-kopian från den gamla minin??? den frågade ju efter det vid den allra första starten, men sa då precis som för TS att det inte fanns någon kopia som gick att använda eftersom de hade en annan iOS-version. jag provade även efter uppgradering av den nya minin att radera kontot och tänkte att då kanske den frågar efter det och erbjuder de olika kopior som finns när jag startar om, men inte då 😕. och under iCloud kan jag visserligen se mina tre olika kopior, men jag kan inte välja någon av dem - och under lagring och säkerhetskopiering finns bara möjligheten att göra en säkerhetskopia, inte att återställa från en befintlig från en annan enhet. 

så vad gör jag för fel, var är det jag ska leta eller vad är det jag ska göra? tacksam för hjälp 🙂!

Niklas
0

#3: Efter uppgradering av iOS behöver du väl inte återställa din iPad? Du kan väl köra vidare som om inget hänt efter uppgraderingen.

[kissidor]
0

men jag vill ju ha in avbildningen av den gamla minin i den nya minin, för att slippa en massa jobb med att manuellt få allt som jag vill ha det i den nya - det är ju så det är

[kissidor]
0

det var inställningen "nollställ" jag sökte, nu fick jag upp valet att återställa den gamla minins iCloudkopia 🙂

Niklas
0

Aha, jag trodde det var där du inte kunde välja dem. :-)

[kissidor]
0

nä tyvärr var det inte det… 😊 - det var det jag inte visste att det var dit jag skulle - jag försökte med att radera kontot jag